Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Epost på Ipad raderas efter en vecka!

norea

Recommended Posts

Jag har en macbook en iphone och en ipad. På alla tre har jag samma teliamail installerad. på datorn är det POP och på iphone är det med IMAP. På Ipad är det också IMAP.

Nu har jag märkt att mailen automatiskt tas bort efter ca en vecka. vet inte om det går efter tid eller "ett mail in ett mail ut". Jag har ställt in att det ska sparas 1000 meddelande. De mailen som försvinner finns alltså kvar på både telefonen och datorn. vad är felet??

Jag har en macbook en iphone och en ipad. På alla tre har jag samma teliamail installerad. på datorn är det POP och på iphone är det med IMAP. På Ipad är det också IMAP.

Nu har jag märkt att mailen automatiskt tas bort efter ca en vecka. vet inte om det går efter tid eller "ett mail in ett mail ut". Jag har ställt in att det ska sparas 1000 meddelande. De mailen som försvinner finns alltså kvar på både telefonen och datorn. vad är felet??

De försvinner då du kollar mailen från datorn eftersom den är POP. Den tar ner alla. Medans de med IMAP kollar mailen online s a s.

Kontrollera så du har inställt på datorn ... "lämna kopia kvar på servern" eller vad det kan stå. Kolla så du har samma IMAPinställning på telefon och padda, så det inte står "1000 medd" påå ena och 1 vecka på den andra (jaja... ifall ifall) :)

oscarlundgren

POP importerar alla dina mail från servern - och då "försvinner" mailen ur dina imap inställda enheter.

Varför inte ställa in din mail på datorn med imap istället för pop?

Använd IMAP överallt så raderas inget överhuvudtaget.

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...