Jump to content
Just nu i M3-nätverket

4Gb för lite minne för WC3?

grodkungen2

Recommended Posts

Man ska ju klara WC3 med 256mb Ram men jag tycker att 4Gb är för lite.

När jag ska gå in och redigera någon av mina banor, så kraschar alltid spelet och en skylt om för lite ledigt minne kommer upp.

Jag har ungefär 1 Gb ledigt och 800mb inaktiverat när programmet slutar fungera.

Försöker bifoga den här :)

post-36921-038506100 1323880950_thumb.png

Kan du starta aktivitetskontrollen och markera editorn i listan över aktiva processer och kolla hur mycket minne det tar och hur mycket minne det säger det vill ha vid tillfället för krasch. Gissningsvis så är inte mängden RAM som är problemet eftersom om det tar slut så används virtuellt minne.

Kan det vara att programmet är inkompatiblet med din version av OS X? Vilken kör du? WCIII är gammalt, kanske rentav PPC-kod?

Har det alltid varit samma problem eller när började felet uppträda?

Sökningen wc3 editor +os x på Google gav en tråd med samma frågeställning som din, dvs editorn kraschar i OS X, kika där om det finns någon lösning. Tummeupp.gif

Sökningen wc3 editor +os x på Google gav en tråd med samma frågeställning som din, dvs editorn kraschar i OS X, kika där om det finns någon lösning. Tummeupp.gif

Tack men den tråden är bara tre inlägg lång (ser det ut som) och TS har skrivit alla.

Kan du starta aktivitetskontrollen och markera editorn i listan över aktiva processer och kolla hur mycket minne det tar och hur mycket minne det säger det vill ha vid tillfället för krasch. Gissningsvis så är inte mängden RAM som är problemet eftersom om det tar slut så används virtuellt minne.

Kan det vara att programmet är inkompatiblet med din version av OS X? Vilken kör du? WCIII är gammalt, kanske rentav PPC-kod?

Har det alltid varit samma problem eller när började felet uppträda?

Aktiviteten kräver 89Mb enligt aktivitetskontrollen.

Jag kör Os 10.5.8.

Warcraft III är ett urgammalt spel. Det kan ju helt enkelt vara så att ditt operativsystem är för nytt för editorn. Kraven är OS X 10.3.9, 128 MB RAM och 16 MB VRAM och en processor på 600 MHz. Jag har också varit med om gamla program som vägrar att funka om det finns mer minne än vad som någonsin kunde förväntas när programmet var nytt. Ett program jag hade (kommer inte ihåg vilket) kraschade på min G4 med felmeddelande som sade att det inte kunde köras på en dator med -128 MB RAM (burken hade 1,5 GB).

Det är det enda spelet för OSx som håller någon spelkvalitet alls.

Så man har ju liksom inget val.

Varför kan man ju undra, men uppenbarligen lönar det sig inte att göra bra spel till Mac, vilket man kan förstå (varning för utbrott)

När en tiotusenkronorsdator inte ens klarar starcraft 1 när alla vanliga datorer för halva priset klarar starcraft 2!

Edit*** Sorry för fult språkval.

Men du jämför med ett spel som släptes 1998 med ett spel som släpptes 2011. Det förstnämnda funkar inte för att det släpptes för hårdvara och operativsystem långt innan OS X lanserades. Visst är det ett bra spel, men kör det på hårdvara och operativsystem som det är avsett för. Det sistnämnda stuper på valet av grafikkort i en Macbook. Med tanke på att du kör OS X 10.5 så gissar jag att din dator är ca fyra år gammal. Att den kostade 10 000:- då har väl inget med dess prestanda i dagens läge och vad en "modernare" dator klarar av? Kan lova dig att en bärbar dator "för halva priset" från 2008 inte heller klarar av att spela SC2

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...