imado Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Hej Jag använder apple mail.app och har flera mail konton... men problemet att framför varje konto så dykt upp triangel med utropstecken.. Jag får mail. Men detta är irriterande med de utropstecknarna.. Bifogar en bild. Är det någon som vet vad är problemet? Klickar jag på triangeln så står det: Varning Ett problem kan ha uppstått med e-postservern eller nätverket. Kontrollera inställningarna för kontot "xxxxxxxxxx" eller försök igen. Servern svarade med ett fel: Försöket att läsa data från servern "mail.xxxxxxxxxxx.com" misslyckades. Tacksam för all svar och hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Det verkar som att din uppkoppling till internet är instabil. Utropstecknet kommer som en indikation på att mejlen inte når fram. Det kan vara sändning, det kan vara mottagning. När det har lyckats så ska utropstecknet försvinna men kan komma igen när det har hänt ett feltillstånd igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Får du mejl till alla konton? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Ja, det kan ju vara vad som helst. Precis som det står där: Kontrollera inställningarna för kontot "xxxxxxxxxx" ......... Gör en översyn på dina inställningar, kontrollera, dubbelkontrollera. Kan ju vara att du kör med nån autensiering som kanske skulle varit en annan. Eller SSL i- eller ur-bockat mot vad det skulle vara, mailportar osv osv. Kontrollera även mailleveratörernas inställningar. Kanske dem har alternativa inställningar man kan köra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.