Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan jag komma åt musik från Time capsule med min iPad?

Impelsigge

Recommended Posts

Hallå ja,

Jag tänkte köpa en Time Capsule i dagarna och undrar därför om jag kan komma åt informationen så som mina låtar eller bilder från min iPad till min Time Caplsule??

//Patrik

Om jag tolkat din fråga rätt så vill du lägga grejjer på din TC och öppna dem på din Ipad. Detta går inte såvitt jag vet. Möjligt du kan komma åt dem om du jailbreakar.

Om jag tolkat din fråga rätt så vill du lägga grejjer på din TC och öppna dem på din Ipad. Detta går inte såvitt jag vet. Möjligt du kan komma åt dem om du jailbreakar.

Du tolkar frågan rätt. Ok då vet jag. Det hade varit bra om man hade kunnat det kan jag tycka! :)

En anna fråga om TC:

Jag har en MB AIR, 256gig. Om jag har fyllt den med bilder och data, hur lägger jag då över nya bilder och låtar till TC om jag inte kan få på dom på datorn..... tänker jag rätt???....??

//En ganska ny mac användare

Time Capsule är tänkt att användas tillsammans med backupprogrammet Time Machine.

Mycket enkelt att använda. Bara att slå igång det så gör det automatiskt backup varje timme sen behöver du inte bry dig. Du bör dock inte göra backup på foldrar där du bara har temporära filer för annars fyller du time capsuledisken rätt fort.

Tex så har jag en mapp downloads där jag sparar allt jag laddar ner som jag sedan ska ta bort. Den mappen har jag exkluderat från min backup.

Mer om time machine:

http://support.apple.com/kb/ht1427?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...