Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Funderar på Android pga..

Lias08

Vad tycker om din iPhone?  

67 members have voted

1. 1. Är du nöjd med din iPhone?

• Ja
      63
    • Nej
      2
    • Vill byta till Android/SE/HTC
      3

Recommended Posts

Jag har haft iPhone sen den lanserades i USA och idag har jag 4S dvs att jag jag haft iPhone ett bra tag men nu efter märker jag att kvalitén och stabiliteten som som Apple var/är så stolta över är på väg ner och allt lär inte bli bättre utan Steve Jobs.

Enligt mig iPhone 3GS är bästa och stabilaste luren Apple har släppt och nu jämför vi det med 4S som är ett skämt när det gäller allt och lite till. Jag har själv plus några vänner har stora problem med mottagningen, samtal bryts, dålig högtalare, Siri som är värdelös i Sverige, batteriet är ett skämt (och ja, jag har stängt av Platstjänster, Push och skärmen är kanske på 30% ljusstyrka samt Auto) laddar jag luren kl 09:00 på morgonen, kl 11:00 efter 2-3 sms och 10min surfande batteriet är på 70-65% och det är oacceptabelt enligt mig iallafall.

Jag älskar min Macbook Pro och kommer aldrig gå till PC men när det gäller iPhone känns lite tveksamt just nu, det känns som att Apple är BARA ute efter pengar och skiter i sina kunder och kvalitén på sina telefoner. Vad är t ex skillnaden mellan 4 och 4S? Jag märker knappt att 4S är snabbre, jo kanske lite bättre kamera men thats it!

Jag funderar starkt på Samsung och deras Galaxy S II alt vänta tills Galaxy S III presenteras början på nästa år för idag känner jag att Galaxy S II är ljusår bättre än iPhone 4 och 4S men det är bara min åsikt.

Vad tycker ni om era iPhone och kvalitén på Apples produkter idag jämfört mig Jobs levde?

Har haft en 3GS och har nu en 4S, och har inga som helst problem med den. Stabil, snabb och kvaliten är som vanligt med Apple, top notch!

Har en HTC Desire S som bara ligger och samlar damm i ett skåp efter jag köpte 4S.

Köpte Desiren efter 3GS:en vilket jag snabbt ångrade.

Så med den erfarenheten rikare vet jag att HTC och även Android var ett misstag för mig att köpa mest pga kvalite, rörigt operativ och med en helhetskänsla som var usel.

Men detta är bara min upplevelse av de olika lurarna, smak och vad man föredrar är olika.

Har 3GS och kommer köpa Iphone 5 eller vad den nu kommer kallas. Har flertalet vänner som sitter med 4S som fungerar utmärkt.

Android är totalt ointressant för min del. Har investerat för mycket pengar i appstore för att det ska "löna" sig att byta till android.

Möjligtvis om Android helt plötsligt skulle få features som jag absolut måste ha. Så är det inte i dagsläget iaf.

Jag har en iPhone 4, ej 4S utan den tidigare, och hade tidigare en 3GS och jag är mycket nöjd med 4:an. Har inte haft några som helst problem med den, inte ens med antennen som det skrevs så mycket om tidigare... fungerar helt perfekt och utförandet och kvaliteten på den är ljusår bättre än 3:an som jag uppfattade som plastig. Jag är mycket nöjd och har inga som helst klagomål.

Det jag sett av Android imponerar inte på mig tycker bara de är plastiga, fula och konstiga och osäkra.

Jag har bytt från en 3GS till en 4S och upplever det hela bara som positivt. Telefonen är bättre på alla punkter och den där dåliga batteritiden som det skrivs om har jag inte märkt av faktiskt.

Även Sambon bytte från en 3G till en 4S och har samma erfarenhet som mig. Vet inte om vi haft tur men för min del efter att ha haft 2G, 3GS och nu en 4S har jag bara bytt upp mig.

Ni får ursäkta mina stavfel, kan ej redigera mitt inlägg. :)

Du har 15 minuter på dig att redigera.

Misstänker att dom flesta på detta forum håller iphonen högt. Men har man haft en iPhone under en period känns det som ett stort misslyckade att byta till android. Har provat med en desiré HD samt en sensation. Men själva flytet saknas i dessa lurar. (min åsikt) provade senast idag en kompis nya huawei mediapad med android. Tyvärr går det inte jämföra med en iPad vare sig ettan eller tvåan. Men det är klart ibland tröttnar man och vill ha en förändring men för mig blir det bara riktigt dyrt då jag alltid verkr snubbla tillbaka till iPhone igen. Men lycka till i ditt beslut.

Du har 15 minuter på dig att redigera.

Jag vet, fick samtal under tiden och hann inte att redigera inlägget. :)

Misstänker att dom flesta på detta forum håller iphonen högt. Men har man haft en iPhone under en period känns det som ett stort misslyckade att byta till android. Har provat med en desiré HD samt en sensation. Men själva flytet saknas i dessa lurar. (min åsikt) provade senast idag en kompis nya huawei mediapad med android. Tyvärr går det inte jämföra med en iPad vare sig ettan eller tvåan. Men det är klart ibland tröttnar man och vill ha en förändring men för mig blir det bara riktigt dyrt då jag alltid verkr snubbla tillbaka till iPhone igen. Men lycka till i ditt beslut.

iPhone har många fördelar men det känns som att utvecklingen står stilla, 4S med Siri ch bättre kamera liksom! Visst är det fel forum att ställa en sån fråga eftersom många härinne älskar iPhone oavsett hur missnöjda dom är eller hur mkt luren krånglar.

Jag kastar absolut inte smuts på Apple för jag älskar deras datorer och routrar som själv äger en. Vi får se vad iPhone "5" eller vad den kommande heter kommer att erbjudande för just nu är jag skeptisk och tveksam om kommande iPhone slår lika stort som 3GS/4 utan Apples gud Steve Jobs.

Folk skriver härinne att dom inte upplever problem med 4S batteriet, googla på det så får ni se va jag pratar om.

Jag har både ios och android men föredrar det otroligt mycket stabilare ios i iphone å dessutom så är kvaliten betydligt högre på iphone än någon annan lur jag ägt som tex SE Arc,SE Active,LG Optimus X2,LG Optimus 3D,HTC Desire HD,Samsung Galaxy mini,Samsung Galaxy Gio,Samsung Galaxy S2(snabb som attan men androids buggar finns även i den här) mm.

Hade min Iphone 3GS i nått år och har nu min kära Iphone 4a som är nära 2 år gammal.Dom lurarna har gått kanon i ur och skur.

Har flertalet kamrater som har köpt nya 4s och har absolut inga broblem med deras lurar heller.

Jag har sålt alla Androidlurar utom SE Activen som finns kvar som reservtelefon om någon av familjens mobiler går sönder.

Kommer troligen aldrig att byta Iphone mot nå annat så länge allt ska vara så "plastigt" å buggigt.

Folk skriver härinne att dom inte upplever problem med 4S batteriet, googla på det så får ni se va jag pratar om.

Jag vet precis vad du menar och upplever själv att min 4 har något bättre batteritid än mina polares 4s men deras 4s är långt ifrån så dåligt som du beskriver det och uppmanar mej/oss att Googla på.

Alla verkar uppenbart inte ha bekymmer med batteriet i sina 4s.Bara för att många har problem så betyder inte det att alla har det.

För mig är iPhone suverän.

Men den är inte perfekt, jag saknar fortfarande effektiveten på min Palm Treo 650. Men Treon hade självklart inte allt som iPhone har och idag är det svårt för mig att ersätta iPhone eftersom jag har mängder med appar som jag använder dagligen.

Men om jag skulle byta skulle det nog bli en Samsung. Jag har dock aldrig testat någon Androidlur, så jag vet inte vad man kan vänta sig. Men Samsung verkar lägga ner mest krut på sina prylar, och är väl därför den vassaste konkurrenten.

Som Appleanvändare är sömlösheten och integrationen oslagbar. Jag har svårt att tro att någon annan leverantör kan skapa samma genuina helhetskänsla!

/mina två cent

Jag har haft en 3gs och en iphone 4 i ett och ett halvt år (så ca 2 år med iphone) men blev av med den för 2 månader sedan och har därefter lånat en Samsung galaxy S. Jag vet att det inte är den nyaste android luren men den släpptes bara 1-2 månader innan iphone 4 om jag minns rätt. Grejen är att jag är för hela iden med android och google men tycker att det är mer buggit och mycket fulare. Dessutom tycker jag inte att mobiltillverkarna gör lika bra telefoner som apple (känns plastigare och får bara större och större skärmar, vilket jag tycker är negativt eftersom man då inte kan navigera den med en tumme). Men det största problemet med android enligt mig efter ca 2 månaders använd är andoid market. Apparna fungerar inte perfekt på alla telefoner och det är svårt att hitta det man vill ha. Så nu har jag faktiskt beställt en iphone 4s som jag får imorgon eller i övermorgon :)

Det jag vill poängtera är att android låter bättre än vad det är än. Innan jag blev av med min iphone 4 funderade jag på att nästa telefon skulle bli en android och var intresserad av den nya nexusen men efter att jag fick reda på att den skulle bli så stor, ha dålig kamera och sedan att jag testat android i några månader så inser jag att det kommer dröja innan toppmodellerna kommer kunna mäta sig med iphone och ios. Så för mig så är android mer för de som inte vill lägga så mycket pengar på en telefon och då kan köpa en billig android lur och ändå få de flesta funktionerna i en smartphone. För samsung galaxy S kan jag faktiskt göra allt jag gjorde på iphonen med (förutom ficklampa) och lite till eftersom android är mer öppet men på ett mycket tråkigare och med sämre användarupplevelse.

Barbapappa_86

Jag skulle rekommendera dig en service på din 4S.

Vad tycker ni om era iPhone och kvalitén på Apples produkter idag jämfört mig Jobs levde?

- Jobs har varit vid liv när samtliga iPhones producerades, att han dog några dagar innan iPhone 4S lanserades har knappast påverkat kvalitén.

Jag är en gammal ROM-kokare till windows mobile och Android, men den användarupplevelse och enkelhet man får av en iPhone är det enligt mig inget som slår idag. Jag är heller inte intresserad om gräset är grönare på andra sidan då allt bara funkar, varför byta ut ngt som funkar? Jag har sneglat på WP7 men det var inte heller ngt för mig, mest pga för få bra appar.

Har en Iphone 4 32 GB, enda iPhonen jag har haft, och jag har aldrig varit mer nöjd med en telefon än vad jag är med denna, kvaliten, iOS, smidigheten, ja i princip allt!

Har många vänner och arbetskamrater som kör med Androidlurar, har testat SE Experia, Arc och Samsung Galaxy S 2 noggrant, SE var bara plastigt skit, Samsungen var rätt hyffsad men operativsystem är alldeles för krångligt, ljusår ifrån lika snyggt och lättarbetat som iOS.. Enda fördelen som jag ser med att köpa en Androidlur är just för stödet utav Flash, jag spelar mycket (Betting) och många sådana sidor kräver just Flash, applikationerna som finns till iPhone är riktigt dåliga och fula, men det är något jag helt enkelt får leva med.

Skulle aldrig få för mig att byta min iPhone, dessutom är iPhonen den enda mobilen som jag hittils inte har behövt lämna in för lagning (peppar peppar)..

har kört android fram till för en månad sen. då köpte jag 4S. är galet nöjd. allt är fantastiskt mycket bättre. hade HTC Desire innan och innan den en del SE-lurar.

så här tycker jag

Android: låter bra på pappret men inget funkar i praktiken

iPhone: lite tråkig på pappret kanske men allt funkar ju faktiskt! aldrig haft bekymmer (nåja, idag har den börjat koppla ner datatrafiken stup i kvarten...) och så himla mycket bättre kvalitet på allt. kameran är oslagbar, app store (market är SKIT), man kan installera appar (androiden hade 40mb eller nåt, gick ej att installera allt på SD-kort, kanske 20 gick att ta till SD-kortet) alla grymma hörlurar på marknade och dess fjärrkontroll funkar perfekt på iPhone. iPhonens tillbehörsmarknad är enorm, speciellt på musiksidan och skal.

så tänk på det. jag har kört androiden ett tag och gillar inte att hacka och roota skiten därav har jag kanske haft en del problem som gått att fixa (men hallå det ska ju funka out of the box)

Jag har oxå kört android innan. Har haft x10 mini och htc desire och har nu gått över till en iPhone 4.

Ångrar inte en sekund att jag har gått över till iPhone. Nu är det hur stabilt som helst och det finns hur mycket plats som helst i luren..

.... Så för mig så är android mer för de som inte vill lägga så mycket pengar på en telefon och då kan köpa en billig android lur och ändå få de flesta funktionerna i en smartphone. ...

En korrekt beskrivning av hur det faktiskt står till i saken. :ThumbsUp:

... Android: låter bra på pappret men inget funkar i praktiken ...

Tycka att android är dåligt är helt okej, men påståendet som du gör faller tungt på sin uppenbara orimlighet. Android driver ungefär hälften av alla smartmobiler. Så det finns i alla fall en eller två personer där ute i den stora världen som är nöjda med funktionaliteten i sina androidtelefoner... ;)

Fast de har väl inte vett att inse att inget funkar i praktiken... :D

Apropå SonyEricsson som har nämnts, en kompis till mig har haft SonyEricsson Android-telefon (minns inte vad den hette mer, Xperia eller något?) som har reparerats flera gånger och som ändå inte fungerade tillfredsställande. Till slut gav han upp och bytte till Samsung Android, den fungerar iaf bättre men han brukar fälla kommentarer om att iPhone är så snygg och fin i kvalitet. :)

(han vill inte ha en iPhone för han kör PC och menar iPhone fungerar bäst med Mac).

Apropå SonyEricsson som har nämnts, en kompis till mig har haft SonyEricsson Android-telefon (minns inte vad den hette mer, Xperia eller något?) som har reparerats flera gånger och som ändå inte fungerade tillfredsställande. Till slut gav han upp och bytte till Samsung Android, den fungerar iaf bättre men han brukar fälla kommentarer om att iPhone är så snygg och fin i kvalitet. :)

(han vill inte ha en iPhone för han kör PC och menar iPhone fungerar bäst med Mac).

SE:s nyare modeller får ganska god kritik av Swedroid. Mer kan läsas härifrån om dem. Fast det klart, iPhone-fantaster tycker väl att det är som att fråga djävulen om det är skönt i helvetet... :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...