Jump to content
Just nu i M3-nätverket

DLNA-server med iPhoto-integration

carlsson

Recommended Posts

Finnes:

En Samsung-TV

En iMac OS X 10.6.8

Ett iPhoto-bibliotek

Ett trådlöst nätverk

Önskas:

Möjlighet att titta på bilderna från iPhoto-biblioteket direkt på Samsung-TV:n, över det trådlösa nätverket.

TV:n har DLNA, och det finns ett gäng servrar till Macen. Men finns det något gratisalternativ som också delar ut iPhoto-biblioteket, gärna problemfritt?

Någon som har något att rekommendera?

Edit: Mediaplayer finns, men det kostar pengar. Vilket inte spelar världens största roll, men finns det en gratisversion som funkar lika bra är det att föredra. Det viktigaste är dock att det funkar.

Det är en datoranalfabet som ska använda detta, det är alltså en förutsättning att det funkar utan strul efter installation. ;)

Tror att det finns andra trådar om detta, börja med att söka i forumet men, SERVIOO passar samsung

Jodå, det finns ett helt gäng trådar om detta. Men ingen som specifikt svara på frågan huruvida iPhoto kan prata DLNA.

Det är inte svårt att förstå att det bara är att slänga ner ett gäng mediafiler i den utdelade DLNA-mappen, men man vill ju gärna slippa exportera sitt iPhotobibliotek...

Om det får kosta pengar så är väl en Apple TV det smidigaste, då väljer du i iTunes vilka händelser i iPhoto som skall delas ut och ser dom på din tv.

Om det får kosta pengar så är väl en Apple TV det smidigaste, då väljer du i iTunes vilka händelser i iPhoto som skall delas ut och ser dom på din tv.

Förvisso sant. Men eftersom TV:n redan har DLNA känns det lite overkill.

Medialink verkar faktiskt vara det bästa valet. Det är Macigt, enkelt och är förhoppningsvis värt de 149,- det kostar på App Store!

Det vore dock skönt att få input från någon som faktiskt använder en dylik lösning.

Medialink verkar faktiskt vara det bästa valet. Det är Macigt, enkelt och är förhoppningsvis värt de 149,- det kostar på App Store!

Det vore dock skönt att få input från någon som faktiskt använder en dylik lösning.

Det är väl bara att ladda ner och testa? Det var ju en gratis trial-version jag länkade till.

EDIT: Att det funkar hos någon annan är ju ingen garanti för att det funkar hos dig med din TV (eller tvärtom).

Jag. Har också en Samsung. Den har väl ett VPLN- nätverk ... eller är det samma sak somDLNA.

Ps. Programmet EyeTV fungerar på min dator/tv. (finns gratisversion som funkar i 30 dar)

Jag. Har också en Samsung. Den har väl ett VPLN- nätverk ... eller är det samma sak somDLNA.

Ps. Programmet EyeTV fungerar på min dator/tv. (finns gratisversion som funkar i 30 dar)

Sorry---- blev fel där .... :blushing:

EyeConnect ska det vara..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...