Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta betalningssätt på Apple-ID

Elros

Recommended Posts

Hej!

Vet inte om ämnet hamnade i rätt kategori så flytta gärna om det är fel :-)

Jag behöver ändra betalningsinformation på ett Apple-ID. Jag vill ändra betalningstyp från "clickandbuy" till "ingen" dvs det ska inte gå att ta ner appar etc som kostar. Det finns köpt material kopplat till kontot och därför behöver jag ha kvar själva kontot. Jag får dock inte upp valmöjligheten att välja "ingen" när jag kikar i kontoinställningar, dvs alternativet saknas helt.

Jag vet att man måste skapa Apple-ID på ett speciellt sätt för att kunna välja betalningstypen "ingen" från början, men finns det inget sätt att få till det när ett konto väl är skapat?

Mvh

E

Jag lånar tråden lite och undrar då; Om man har ett presentkort inkasserat och har säg 120kr tillgodo och man har samtidigt ett kreditkort kopplat till apple-id:t får man då välja om man vill ta det på kreditkortet eller på presentkortet när man köper en app?

Jag lånar tråden lite och undrar då; Om man har ett presentkort inkasserat och har säg 120kr tillgodo och man har samtidigt ett kreditkort kopplat till apple-id:t får man då välja om man vill ta det på kreditkortet eller på presentkortet när man köper en app?

Om jag kommer ihåg rätt så drar iTunes Store först av betalningar från summan på presentkortet. Först när du har använt upp hela presentkortet börjar iTunes debitera ditt kreditkort igen.

Om jag kommer ihåg rätt så drar iTunes Store först av betalningar från summan på presentkortet. Först när du har använt upp hela presentkortet börjar iTunes debitera ditt kreditkort igen.

Okej tack för svaret :)

Tack för länken, men där står inget om just det jag var ute efter tyvärr. Ingen annan som råkat ut för samma problem?

Här är bild på hur jag vill att det ska se ut:

post-21827-097058500 1323851850_thumb.jpg

Såhär ser det, dvs "ingen"-valet saknas:

post-21827-097063000 1323851862_thumb.jpg

Mvh

E

Ring apple.

Ja det blir nog så :-)

• 1 month later...

Hej!

Tänkte bara höra om du fick löst det och i så fall hur. Jag skulle nämligen vilja göra samma sak men hittar inte ens in i den menyn. Tacksam för all hjälp jag kan få här =)

Gå in i iTunes

Välj i vänstra menyn iTunes Store

Klicka på ditt kontonamn i fönstrets övre högra del

Efter lösen

Klicka på ditt kontonamn för att få upp fler val och välj då Account

Till höger om Payment information kan du klicka på Edit

Då kan du ändra betalningsinformationen så att den passar dig.

/Thomas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...