Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iMessege fantastiskt buggit..

DaLorD

Recommended Posts

Både jag och tjejen har problem med iMessege.. även en polare..

Jag har 3gs med tre(väntar på min 4s), tjejen har 4s med telenor och polaren 4s med telia..

Varannan gång jag skickar meddelade till tjejen blir det " Kunde inte levereras" och oftast märker jag inte det förren långt senare.. sjukt irriterande..

Hon har liknande problem.. igår skickade hon två meddelanden efter varann när vi skulle mötas vid hennes bil.. 10 minuter senare kommer båda meddelanden på en gång..Mitt i stan..

Polaren kan jag bara skicka till om jag markerar att jag vill skicka till hans mejladress istället för mobilnummer..

Även skickat meddelanden till x:et med samma resultat i omgångar.. funkar ibland liksom..

Vem fan orkar vänta för att se om meddelandet kommer fram.. jag skriver, trycker på skicka och sen släcker telefonen..

Funderar på att avaktivera skiten tills problemen är lösta..

Då gör ni ngt fel. Imessage funkar fint på mina enheter iaf. Kolla så era nummer och apple-id är kopplade till imessage. Antagligen där det är problem.

SMS är för övrigt inte ngn prioriterad trafik så det kan ta dagar innan ett SMS kommer fram om det vill sig illa. SMS ska man aldrig skicka om det är bråttom. Då ringer man.

Tillse att det är ibockat att sms skickas om inte iMessage kan skickas. Imessage kräver mobilt datanät.

Det är normalt att det kan växla mellan sms och iMessage, det beror på mottagning och signalens aktuella kvalitet och det kan skifta - framförallt i storstäder som har störst problem med störningar. Detta beror inte på någon bugg i iMessage utan handlar om nätet.

Jag använder iMessage och jag har flera kontakter med det. Jag bor på landet och är ofta i en mindre småstad. Kör på Telias nät. Jag har inga som helst problem med iMessage och har aldrig haft det utan det fungerar klockrent har gjort det ända sedan jag aktiverade det första gången. Tycker iMessage är fantastiskt bra. Tack Apple!

Funkar för jävla bra för mig men polaren har samma bekymmer som dig. Det är dock hela nätet som tappar nät och inte bara iMessage. Så du kan kanske ha samma problem, Googla på SIM CARD FAILURE så kommer en jävla massa liknande problem upp. Det sägs att detta skall vara löst i iOS5.1

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...