Discoj Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Jag undrar om någon strömmar högupplösta filmer 720p (.mkv) från hårddisken på en Time Capsule till ATV, trådlöst? Fungerar detta smärtfritt eller? Och när man fyller TC'n segar det väl inte ner internetet, utan det är två separata enheter under samma skal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Hårddisken har ingenting med nättrafiken att göra så nej det blir inte långsammare. Du kan inte strömma ngt från en TC till en AppleTv. Du kan bara strömma från itunes. Ska du göra på ngt annat sätt så måste du jailbreaka din appletv. I övrigt så beror det helt på bitraten på dina 720p om de går att strömma eller inte. Är det väldigt hög bitrate kan det bli problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discoj Posted December 13, 2011 Author Share Posted December 13, 2011 så TC'n fungerar inte som en extern hårddisk? Menar inte att strömma direkt från TC utan när datorn är igång och plex kan ha sitt bibliotek på TC. Ursäkta dåligt formulerat innan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 så TC'n fungerar inte som en extern hårddisk? Menar inte att strömma direkt från TC utan när datorn är igång och plex kan ha sitt bibliotek på TC. Ursäkta dåligt formulerat innan. TC'n fungerar som en nätverks-hårddisk. Varken mer eller mindre. Vilket betyder att du kan ha ditt plex-bibliotek på TC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stillmyman Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Jag har all min film på en extern hårddisk kopplad till TC, strömmar därifrån via wifi till min Macbook där jag med Airplay skickar det via samma wifi till min ATV. Funkar klockrent! Har dock inte provat plex... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Förtydligar lite. TC har alltså inte ngn inbyggd mediaserver lösning typ DLNA eller liknande. Det är endast en nätverksdisk. Går ju fint att ha plex, xbmc eller ngn annan mediaserver installerad på en dator som hämtar datan från TC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discoj Posted December 14, 2011 Author Share Posted December 14, 2011 Tack! Läste någonstans att man kan plugga i TC'n direkt utan modem för att den ska fungera som modem också? Stämmer verkligen det? och när vi är inne på spåret om ATV, som jag är väldigt nyfiken på, installerar man då PLEX-app eller vad måste man jailbreak'a för att få tillgång till PLEX? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Tack! Läste någonstans att man kan plugga i TC'n direkt utan modem för att den ska fungera som modem också? Stämmer verkligen det? Nej du kan bara koppla in en RJ45 nätverkskabel med nätverksanslutning. Inte någon telefonlina eller liknande. TC är inget modem. och när vi är inne på spåret om ATV, som jag är väldigt nyfiken på, installerar man då PLEX-app eller vad måste man jailbreak'a för att få tillgång till PLEX? Man jailbreakar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitemofoswede Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Förtydligar lite. TC har alltså inte ngn inbyggd mediaserver lösning typ DLNA eller liknande. Det är endast en nätverksdisk. Går ju fint att ha plex, xbmc eller ngn annan mediaserver installerad på en dator som hämtar datan från TC. Hur får man plex att uppdatera biblioteket från ens TC då? Jag flyttade alla serier och filmer från nerladdningsmappen till min TC och då blev hela plexbiblioteket tomt. I vanliga fall kör jag plex på imac-plex på ipad-airplay till ATV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Hur får man plex att uppdatera biblioteket från ens TC då? Jag flyttade alla serier och filmer från nerladdningsmappen till min TC och då blev hela plexbiblioteket tomt. I vanliga fall kör jag plex på imac-plex på ipad-airplay till ATV. Jag gissar att du får ställa in i plex att "dina filer finns på TC". Kanske man ställer in en mapp där Plex ska leta efter filmer, välj där din TC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitemofoswede Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Jag gissar att du får ställa in i plex att "dina filer finns på TC". Kanske man ställer in en mapp där Plex ska leta efter filmer, välj där din TC. Hittar inget sådant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_MediaManager#Managing_Sections Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.