Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vänta med iPad?

elasticweed

Recommended Posts

Så, jag införskaffade nyligen en Macbook Pro och har sedan tidigare en iPhone 4. Jag skulle dock även gärna vilja ha en iPad, framförallt till att läsa E-böcker.

Min fråga är alltså om det är värt att skaffa iPad 3 när den kommer ut i Februari eller om det vore smartare att införskaffa en IPad 2 till ett billigare pris då dem (vad jag antar?) tappar någon hundra lapp i pris när en ny generation kommer ut.

Då jag har lite svårt att tro att jag har någon större nytta av någon ny "Über processor" till att läsa E-böcker känns det lite onödigt att lägga dem tusen lapparna på något man inte använder, sen är det ju Jul snart och som 15-åring har man inte direkt obegränsat med riksdaler, så vore ju kul att ha några mynt kvar att köpa lite julklappar för :).

Så helt enkelt, vore det bättre att köpa iPad 2 till ett billigare pris när iPad 3 kommer ut eller kommer iPad 2 att vara lika pinsamt ut daterad som iPad 1 är nu ungefär?

Då jag ju inte direkt hade/har så mycket till övers för iPhone 4S så känns det lite som att iPad 3 kommer att ge mig samma syn, den kommer antagligen att vara aningen bättre men inte värd dem pengarna jämfört med den föregående generationen i min mening.

Skulle som sagt vara trevligt med lite andra synpunkter :).

iPad 1 sjönk ju inte vansinnigt när 2 kom, så om du vet att trean kommer i feb, då skulle jag vänta.

Jag tror inte att det blir så fruktansvärt mycket billigare med iPad 2 när iPad 3 kommer. Så för mig hade det nog hängt mycket mer på vad det är för skillnad på dem. Sen är det nog en personlig sak också. Vissa gilla allt nytt, andra kan tänka sig att köpa en mindre ny modell. Jag själv är väldigt intresserad av den nyare varje gång. Jag har svårt att inte köpa någon som är släppt och som är lite bättre eller har ett bredare användningsområde. Det var inte så stor skillnad på den första och andra paddan som kom, så vill du inte ha kamera och en snabbare modell, så kan du ju lika bra köpa ettan nu, och den får du till ett bra pris. Det sägs att det finns nya ettor att köpa fortfarande. Jag som sitter på en iPad 1 och är sugen på den kommande versionen hoppas på en bättre kamera för videosamtal och att den ska vara bra mycket snabbare än min lite segare etta, som passar bra att läsa e-böcker på.

Tycker vi kan avvakta och ställa om frågan när iPad 3 väl har släppts. Lite svårt att avgöra vad som är bäst redan nu när varken pris eller specifikationer existerar.

Barbapappa_86

Då du endast ska läsa e-böcker kan du väl gott köpa en iPad gen1? Den bör även bli billigare när trean kommer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...