Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel med nyckelringar..


BiffKlinkers

Rekommendera Poster

Ok.. Kan vara så att info finns att hitta om det här i tidigare inlägg, men jag är inte hundra på vart jag ska börja leta ens. Sen ett par dagar tillbaka har jag haft problemet att varje gång jag vill spara ett lösenord på datorn så börjar nyckelringsfunktionen att jiddra. "Cant find keychain "login" to store nånting, nånting, nånting..". Efter det följer nån slags dialogrute-labyrint där samma svar i samma ruta kan leda till olika saker (ibland betyder "cancel" att jiddret läggs åt sidan för tillfället, ibland betyder det nya rutor).. Den enda infon jag hittar när jag letar är att man kan göra en kontroll/reparation av sina nyckelringar i nåt program, och det funkar inte, nåt om nån mapp, "private/var/tmp" som varken finns eller kan skapas. Vet nån vad som händer med min trofasta gamla dator, är det någo jg kan ordna, eller håller den på att klappa ihop för gott. I ett litet bonus/sido-uppdrag välkomnar jag även info om varför spotlight-sökningen inte längre funkar..?

 

Tacksam för svar, Kalle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Reparerat Skivbehörigheter, kört Kontrollera Skiva med hjälp av Skivverktyg?

 

Gjort Säker start?

 

Reparerat Nyckelringen i Nyckelhanterare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...