Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nergradera till SL men vad händer med NY information


Patlin

Rekommendera Poster

Hej

 

För drygt 1 vecka sedan bytte jag upp mig till Lion, Tycker datorn har blivit allt annat än snabb, det har till och med problem att få mozilla eller safari att flyta på ordentligt.

Så jag har bestämt mig för att byta tillbaka till snowleopard tills fler uppdateringar har kommit..

Men nu när jag haft Lion i en vecka har jag hunnit lägga in massa nya bilder och filmer, Hur behåller jag dessa filer på min dator men får tillbaka snowleopard?

har ingen installations skiva utan bara en TM backup från när jag hade SL.

återskapar jag hela den "partionen" så kommer väll alla nya filer att försvinna eller???

 

Tips på hur jag ska lösa det

 

MVH PAtrik Lindgren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha en installationsskiva med Snowleopard.

Efter installationen använder du TM för att återföra alla dina övriga filer.

 

Till att börja med ska du formattera om hårddisken med hjälp av Skivverktyg på installationsskivan

Välj fliken Partitionera i Skivverktyg..glöm inte välja GUID-Partitionstabell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en så "ny" dator som det står i din profil så har du bakomliggande orsaker till att du upplever Lion som segt skulle jag vilja påstå. Om det nu inte är så att du enbart har 2 GB RAM i datorn. Minst 4 GB RAM är att rekommendera för Lion.

 

Börja med att leta efter felkällor istället för att leta efter din skiva med OS X 10.6. Är säkert något gammalt systemtillägg som du installerat tidigare som ställer till det eller programvara med PPC-kod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För drygt 1 vecka sedan bytte jag upp mig till Lion, Tycker datorn har blivit allt annat än snabb, det har till och med problem att få mozilla eller safari att flyta på ordentligt.

Så jag har bestämt mig för att byta tillbaka till snowleopard tills fler uppdateringar har kommit..

 

Jag tror inte det är Lion som är problemet i sig, utan det kan vara ett program i datorn som inte är uppdaterat för Lion och som gör att det segar.

Anledningen till att jag tror detta är för att jag själv har en Macbook Pro - billigaste modellen - från 2010, och har uppgraderat från Snow Leopard till Lion och allt flyter på precis lika bra som innan - även Safari och Firefox. Tycker jag har fått en ännu stabilare dator, ett bättre system, och det är riktigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...