Bo Hansén Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Hej, jag är helt ny här, och är även ny Apple ägare som börjat med en iPhone som mitt första köp. Nu till en liten fråga angående att Spotify började krångla efter att jag prövat Apple-TV enheten som jag har på prov. Jag kopplade in Apple-TV till min platt-tv, och aktiverade Wi-Fi på min IPhone 4S, provkörde sedan med You Tube som fungerade bra. Under tiden såg jag att Spotify ville bli uppgraderat, (utan att jag använde Spotify) och jag gjorde då detta för att bli av med den röda markeringen på iTunes ikonen. Efter detta så prövade jag om Spotify fungerade efter uppgraderingen, men upptäckte då att när jag försökte spela en låt som jag sökte upp, så var all text grå-markerad, och när jag tryckte på låtens titel så kom det upp en text enligt följande: "Streaming is only available to Premium Subscribers" Så tydligen hände det något när Spotify / iTunes kände av att telefonen kopplades upp mot Apple-TV enheten. Eftersom jag inte skall köpa Apple-TV eneheten då jag inte får den att fungera på telefonens internet, e-mail, adressboken eller kartfunktionen, så vill jag givetvis ha till baks Spotify så som det fungerade tidigare. Jag försökte att avinstallera Spotify uppgraderingen, och sedan ladda ner den på nytt, men det hjälpte inte. Om jag prövar mitt fria Spotify-konto på min dator, så fungerar det som det skall. Är det någon som kan ge mig ett tips om hur jag skall få Spotify att fungera i min iPhone som det var tidigare. Tack på förhand, Hälsningar Bosse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Spotify på andra enheter än PC/Mac-datorer har alltid krävt att man varit premium-medlem. Om du på något sätt lyckats använda Spotify på din iPhone med gratis-konto så ska du vara lycklig för den tid du haft. Det krävs, och har alltid krävts premium-konto. Så tipset för att det ska fungera igen blir att köpa premium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo Hansén Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Koplimi, Tack för ett snabbt svar, Kan det vara så att även om jag använder mitt användarnamn och lösen ord som jag har registrerat för mitt fria abonnemang, (en invit som är godkännd av Spotify april 2010) och som fortfarande fungerar på min dator, automatiskt görs om till 48 timmars Premium på prov, (som nu har gått ut) när systemet känner av att jag loggar in på min iPhone. Men fungerar fortfarande som tidigare när jag loggar in på min dator ?? --Bosse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Förstår inte vad du menar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo Hansén Posted November 28, 2011 Author Share Posted November 28, 2011 Koplimi, Ok, skall försöka utrycka mig lite sakligare. Jag har bara haft ett Spotify abonnemang, och det är ett fritt abonnemang som jag fått som en invit från en annan som har ett betalande abonnemang. Detta har sedan 2010 fungerat på min normala dator, och fungerade också på min iPhone 4S strax efter att jag köpt den. Jag installerade då den lilla programvaran från nätet, loggade in på vanligt sätt, och allt fungerade som vanligt. I min enfald och okunskap om iPhone världen, så trodde jag att det hade något med den Mac TV enheten som jag prövade, att Spotify kände av denna enhet, som då kan få ut ljudet med bra kvalitét utan för telefonen, och att det var därför som meddelanden om att inte "streaming" var inte tillåten med gratis abonnemanget längre. Men efter att du svarade på mitt inlägg, samt att jag också varit ute på nätet och läst, så kanske det var en ren tillfällighet att Spotify uppgraderade och samtidigt avslutade detta 48 timmars prov på pemium abonnemanget, (som har hängt kvar långt mer än 48 timmar) samtidigt som jag prövade denna Mac TV enhet, som jag trodde var boven i dramat. Så nu tror jag att jag har förstått att Spotify Free, inte är tillåtet att köras på en iPhone, men fortfarande är tillåtet att köras på en vanlig PC-dator. Men en fråga kvarstår, jag förstår inte vad det är för skillnad att använda Spotify Free, på en iPhone gämfört med en dator. Vore tacksamm om du kan förklara detta för mig. PS! utgå från att jag är lite idiotförklarad på detta område. (men jag är en hejare på analog elektronik/ljudteknik) --Bosse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Finns ingen spotify free på telefoner. Måste blivit ngt fel eftersom du kunnat köra det. Det har aldrig varit möjligt. Det är lite missvisande för appen är gratis att ladda ner men den går inte att använda utan ett premium-konto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molinski Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Dom verkar ha ändrat så att man faktiskt kan logga in på Spotify i iphone även med gratisversionen. Men man kan bara söka och lyssna på sina egna låtar i spellistorna man har. Man måste fortfarande ha premium för att t ex lyssna i offlineläge. Music on your mobile For Premium users: you can wirelessly sync all your favourite Spotify playlists to your phone and listen Offline. Or go online and stream millions of tracks in the Spotify library. It’s access all areas for you. For all other users: if you have an iPhone or an Android, you can help yourself to the Spotify Mobile app and wirelessly sync all your own music files. Or buy whole Spotify playlists and download them in a few clicks. There’s no access to the Spotify music library or Offline mode, but you can log in to Spotify and search for tracks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.