Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mac+Telia Smart+ Nintendo 3Ds+wifi. Hur får jag det att funka?

ullacarin

Recommended Posts

Hej.

Jag har just köpt en Nintendo 3DS men jag lyckas inte få wifi att funka.

Jag har en iMac. Vårt trådlösa nätverk är Telia Smart gateway. Jag hittar mitt nätverk i min 3DS men när jag skriver in lösenordet så funkar det inte Är det någon i detta eminenta forum som vet vad jag ska göra för att få wifi att fungera på min Nintendo 3DS?

Tack på förhand

Ullacarin

Det kan vara så att ditt nintendo inte stöder den aktuella nivån av kryptering då har på nätverket eller så har du ÅÄÖ i nätversnamnet eller lösenordet och det brukar inte uppskattas.

Jag kan surfa in på shopen och ladda ner därifrån men när jag tex vill ladda ner nya pussel till Prof L så har jag plötsligt inget wifi.

Jag har inte åäö i mitt nätverksnamn eller i lösenord.

Är det någon som vet hur man ändrar krypteringen på Telia Smart i en mac? På Telias hemsida hittar jag bara instruktioner för Windows.

Så här gör du

Ändra nätverksnamn och säkerhetsnyckel i din gateway

• Starta webbläsaren, skriv in adressen ”http://192.168.1.254” i adressfältet och tryck på enter.
  • Under rubriken Hemmanätverk: klicka på länkenWireless.
  • Klicka på länken Konfigurera.
  • Skriv in ett valfritt nätverksnamn (högst 32 tecken) i textrutan Nätverksnamn (SSID).
  • Skriv in en valfri säkerhetsnyckel i textrutanKrypteringsnyckel för WPA-PSK eller WPA2-PSK. Vi rekommenderar att anger en nyckel på 10 tecken eller längre. Använd slumpvist valda tecken och blanda helst bokstäver, siffror och andra tecken för att försvåra för utomstående att gissa din nyckel.
  • Obs! Skriv ner nätverksnamnet och säkerhetsnyckeln i en minnesanteckning, exakt med de små och stora bokstäver du valt. Du kommer att behöva dem senare.
  • Klicka på knappen Använd.
  • Kontrollera att det nätverksnamn och den säkerhetsnyckel du angav visas vid inställningarnaNätverksnamn (SSID) samt Fördelad nyckel för WPA-PSK.

http://www.telia.se/privat/kundservice/support/bredband/teliasmart/sakerhet/sakerhetforteliasmart/

Tack Mattem! Jag sökte efter tips med min iphone igår men lyckades inte hitta något. När jag kommer hem till min sator ska jag gå in och följa dessa instruktioner.

Stort tack!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...