Denea Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Precis införskaffat mig en iMac, och kommer att behöva använda mig utav IE för webbutveckling.. Dock så har jag inte hittat några länkar till IE. Samt så har jag kollat lite här på forumet utan några framgång Så hoppas att jag kan få hjälp här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 IE finns inte för Mac OS X, men det finns en IE-utvecklaragent i Safari. Den når du via Safari > Inställningar > Avancerat > rutan längst ned. Du får då en extra rullgardin i menyn. När du byter Användaragent ser du hur sidan ser ut i andra webbläsare, de som listas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piratkapten Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Med hjälp av Wineskin kan du installera ie6 eller ie7 http://wineskin.doh123.com/tiki-index.php?page=Can+I+Install+Microsoft+Internet+Explorer+in+a+wrapper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denea Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 IE finns inte för Mac OS X, men det finns en IE-utvecklaragent i Safari. Den når du via Safari > Inställningar > Avancerat > rutan längst ned. Du får då en extra rullgardin i menyn. När du byter Användaragent ser du hur sidan ser ut i andra webbläsare, de som listas. Tackar, detta ser ut att fungera hyfsat i dagsläget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Med hjälp av Wineskin kan du installera ie6 eller ie7 http://wineskin.doh1...er+in+a+wrapper = Hur jag slipper jobba med Mac OS X när jag har bytt från Windows till Mac OS X... What's the bloody point in switching then? Förresten har IE 8 och 9 kommit sedan en tid tillbaka, så Användaragenten är nog att föredra. Jag har själv använt den så jag kan intyga att det fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denea Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Hmm.. det inte att fungera på en CMS sida som kräver att man identifierar sig med en Yubikey.. Så får testa det andra alternativet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 I så fall rekommenderar jag dig att köra Windows 7 på din mac. Du behöver en Windows 7, sedan installerar du via BootCamp/Verktygsprogram. Du kan också köra Windows 7 virtuellt med Parallels m fl program inne i Mac OS X. Att hitta på andra lösningar som den ovan är inte särskilt professionellt, men du kanske inte jobbar med de kraven på dig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.