Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej läsa Leopardskiva men vill installera om OSX.


Jocke_um

Rekommendera Poster

Hej!

 

Som rubriken lyder så vill jag installera om Leopard men min DVD-läsare har slutat läsa skivor, så jag undrar helt enkelt om det finns något annat sätt att installera om systemet på?

 

Kortfattad tråd, men jag har bråttom till jobbet!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Är det skivan som medföljde datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

 

(De lägger inte alls av rent fysiskt så ofta som de "slutar fungera", s a s).

 

 

Tackar, förstår inte varför folk slarvar med detta. Kör rengöringsskiva i mina maccar varannan månad, både CD och DVD rengöringsskiva.

 

Känt problem att Apples optiska läsare är känsliga mot smuts och annat som inte hör hemma i den optiska läsaren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, förstår inte varför folk slarvar med detta. Kör rengöringsskiva i mina maccar varannan månad, både CD och DVD rengöringsskiva.

 

Känt problem att Apples optiska läsare är känsliga mot smuts och annat som inte hör hemma i den optiska läsaren.

 

 

Är ju inget som är specifikt för de modeller av läsare som Apple köper in utan det gäller alla läsare, med eller utan släde whistling.gif

 

Du kanske menar att konstruktionen kring öppningen inte är optimal utan gör att Apples läsare ofta drabbas av problem just pga smuts? innocent.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag tagit en evighet på mig att svara i min egen tråd.

1) Är det skivan som medföljde datorn?

Nej, det var Tiger som följde med datorn. Leopard köpte jag några månader senare.

 

Köp en rengöringsskiva.....

Har aldrig ens varit i närheten av den idén. Det lär jag ju prova.

Finns det sämre och bättre rengöringsskivor eller kan man lika gärna traska in på Clas Ohlson och köpa en för 79 kr?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...