erikgxx Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Hej, Sliter mitt hår! Har sedan mer än två år kört ADSL (Telia, Zyxel) som jag via powerline kört in i Airport Express. Expressen använder jag till att streama musik airfoil/Spotify samt som trådlöst nätverk. Erkänner direkt att jag inte är speciellt hemma på detta med att ställa in nätverk etc, etc....och jag har letat igenom trådarna här för att se om något ämne prickar mitt men inte funnit något exakt. Först började mitt näverk via elen strula och slutligen upphöra. Då drog jag istället ethernet direkt till Airporten. Nu har det med upphört att fungera. Pluggar jag in direkt i min PC så har jag internet, men om jag drar den till Airport så säger den att "Ethernet" ej anslutet. Lösning: Anslut Ethernet. Bra men det funkar inte. Mitt ADLS modem är "öppet/oskyddat nätverk" och jag har testat med att öppna min Airport också. Någon som har förslag på felsökning/lösning på detta förhoppningsvis enkla problem? Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kanske din Express som har en trasig ingång för nätverkskabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikgxx Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 Skulle kunna vara så enkelt? Jag har testat med 3 olika kablar. Den är så pass billig så man reparerar väl inte en sådan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kan vara. Den har inga fysiska skador i nätverksuttaget? Kanske smuts? När du testar att koppla har du testat att koppla med kabel från dator till expressen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikgxx Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Ny express inhandlad och allt funkar åter igen på 5 minuter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.