Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Endast spel i Windows

Lonestar

Recommended Posts

Hejsan!

Först och främst, vilket fint forum ni har, jag har just bytt till mac och tänkte leta upp något forum eller nå Community där man kunde ställa lite frågor då nästan allt är nytt och ännu oupptäckt för mig som ny använder. Krävdes bara ett ord på google, några klick och sedan hittade man detta snygga och lätt använda forum, kul och skönt att ha något ställe att kunna få svar på frågor! =)

Nu till mina små funderingar, jag planerar att börja spelare Star Wars: The Old Republic på min nya iMac men tyvärr har tillverkarna bestämt sig för att endast stödja Windows som operativsystem (tanken var från början att köpa på båda men de har ändrat sig), jag undrar då vilket system som är mest prisvärt att köpa, jag planerar alltså endast att spela detta spel på Windows och inte göra något annat (dvs. inga dokument, se på film osv), eventuellt kör jag väl spotify men det räknas inte ;). Sedan undrar jag också om jag bör köra via Boot Camp eller om jag ska titta på några av de alternativ som finns, VMware Fusion 4 samt Parallels Desktop 7 verkar ju vara ett par rätt smidiga program men frågar är om det inte kräver allt för mycket RAM minne om jag ska köra Mac+Windows+Star Wars samtidigt.

Är det något som ni undrar över eller behöver mer information för att kunna ge ett bra svar så säg gärna till så ser jag till att ge den information som ni behöver =)

Mvh

Lonestar

Frågan är ju då, vad som är tillräcklig och vad som är optimalt prestandamässigt. Att köra macen som ren pece med hjälp av BootCamp är optimalt, då är det i princip en ren pece du kör. Alla andra varianter är kompromisser, men kanske duger.

Jo lite det som jag funderade över, att använda WM eller Parallels låter ju rätt smidigt och bra men frågan är om man inte behöver plocka in mer RAM då, det är ju inte speciellt dyrt så tänker man så är det ju knappast något större problem. Frågan är om det slöar ned datorn med ett sådant program och just i den aspekten känns det ju om man litar på magkänslan, mer optimalt att köra genom boot camp då färre aktiviteter startas.

Visst, om du har en ny iMac. Dock finns det inga i lager.

Korrekt men ska till sthlm under nästa veckan och kan ju passa på att inhandla dem då tänkte jag, de har ju enligt saldot tre kvar upp i Stockholm =)

Spela i en virtuell miljö går inte. Möjligtvis msröj och harpan. Bootcamp är det som gäller för riktiga spel.

Alright, well get var en tanke men jag förstår att det inte är möjligt, dags att plocka hem windows då, gissar på att det är billigast att köpa via CSN, right?

Alright, well get var en tanke men jag förstår att det inte är möjligt, dags att plocka hem windows då, gissar på att det är billigast att köpa via CSN, right?

Ja, annars kan du få Windows 7 + en shit load av Windowssystem och program (SQLserver, 2008 R2, Visual Studio mfl) för runt 100-150 kr genom MSDNAA om du pluggar på högskola, vissa gymnassieskolor är också medlemmar i den.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...