Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"SIM not valid"


JohnD

Rekommendera Poster

Ingen av operatörerna säljer olåsta Iphones. Det har de aldrig gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kunde se skrev de inte ut tydligt under beställningsprocessen att mobilen skulle vara låst. Det finns säkert i avtalet om man öppnar det och läser det noggrant, men jag tycker att en sådan viktig sak ska framgå tydligare, ungefär som att priser och bindningstider på abonnemang etc är utskrivet tydligt.

 

Idag fick jag mitt nya SIM-kort, som tyvärr är i vanlig storlek. Jag misstänkte tidigare att den skulle vara det, så jag kontaktade dem via deras formulär i torsdags och bad dem se till att skicka ett mikrosim. Vore det inte ganska bra om man under processen att beställa ett abonnemang kunde välja om man vill ha SIM i vanlig eller mikrostorlek? Börjar också tröttna på att vänta på svar. "Vi svarar snart!" Jaha, definiera snart.

 

Har för övrigt också kontaktat dem angående att sänka bindningstiden på abonnemanget till 12 månader (från 24 månader) eftersom jag lurad av deras tekniska support att Halebop inte fungerar och därmed valde ett sämre teliaabonnemang. Går inte det igenom så tänker jag nog häva abonnemanget med hänvisning till ångerrätten och skaffa Halebop. Hoppas jag slipper det dock, bara mer krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått svar från telia att det inte går att sänka bindningstiden till 12 månader.

 

"Den abonnemangsform som du har erbjuds uteslutande med 24 månaders bindningstid. Vi har alltså ingen möjlighet att korta denna."

 

Ja, jag vet att den inte finns att beställa med 12 månaders bindning, men jag ser inte varför det måste innebära att man inte kan ändra bindningstiden i enskilda fall om det finns någon särskild anledning. I mitt fall så blev jag alltså felinformerad av deras tekniska support att Halebop inte fungerar med telialåsning i iPhone. Annars hade jag valt Halebop som har ett likvärdigt abonnemang fast med 12 månaders bindning.

 

Varning för Telia.

 

Nu har jag upptäckt en annan irriterade sak, det verkar som om Halebop de senaste dagarna har tagit bort möjligheten till bindning med 12 månader (på Hallå Bas), vilket i så fall innebär att det inte är någon mening med att häva teliaabonnemanget (med ångerrätten) och byta till Halebop. Nå, då får jag väl behålla det abonnemang jag har och nöja mig med att avråda folk från Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är samma hos tre om man köper med abb. Du kan inte låsa upp innan kontraktet gått ut. Gissar på att alla operatörerna kör med samma vilkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är samma hos tre om man köper med abb. Du kan inte låsa upp innan kontraktet gått ut. Gissar på att alla operatörerna kör med samma vilkor.

 

Jag köpte utan abb. Men det jag är sur över är inte låsningen utan att jag blev felinformerad ang. halebop och därför valde ett abonnemang jag inte skulle gjort om supporten hade gett rätt information, samt att de inte är det minsta tillmötesgående när jag påpekar detta.

 

Men i allvarlighetens namn är jag inte särskilt sur över det heller just nu, nu när jag har fått igång min iPhone. Jag klippte ned mitt normalstora SIM-kort istället för att vänta på ett micro-SIM (som jag avbeställt nu). Woo hoo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...