Lurifax Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Hej Jo, jag vet att vi alla råkar ut för detta obegripliga och löjliga problem rätt som det är, enligt trådar i forumet.. Det händer mig någon gång varje år och är lika irriterande varje gång. De sista två veckorna har jag lagt in 70-80 bilder i iPhoto 11 flera gånger varje dag i olika album utan några som helst problem. Denna gång gjorde jag ett album med Luxrenderade Blenderbilder för en tävling. Idag när jag öppnade iPhoto så var det tomt. Jag fick fram den bild man får när man laddar ner ett helt nytt iPhoto där man frågar om man vill importera från kamera osv. I översta menyraden till höger stod det bilder 0 Händelser,bilder och alla de andra albumen var också tomma. Jag gick in på min TimeMachine som backar upp en gång i timmen sedan flera år och öppnade upp iPhoto ett dygn tidigare och ett iPhoto (original2) dök upp????. Efter några misslyckade försök ringde jag AppleCare Apple Supportern . Efter 4 timmar i telefon med olika så kallade experter gav man upp. Man hittade ingenting och absolut inga iPhotoalbum. (Ej heller någon mapp med iPhotobilder i. Som tur är och av gammal erfarenhet hade jag alla mina bilder sparade i en mapp i datorn, eftersom tävlingsbilderna var viktiga att inte förlora. Jag raderade allt (SKRÄP) som hade med iPhoto att göra från dockan och programmappen. Jag körde in iLifeskivan i springan och laddade ner iPhoto. Jag visste innan att jag skulle få ett meddelande att jag måste hämta rätt version/uppgradering innan jag skulle kunna använda iPhoto, vilket också gjordes. När sedan iPhoto låg i programmappen och i min docka, klickade jag på ikonen för att göra ett helt nytt album med de bilder jag hade kvar. Det gick inte . Jag fick ett löjligt meddelande om alternativ jag kunde välja bland men som inte gick att välja bland. http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2011-11-23kl130802.png Kom ihåg, jag är inte ute efter att hämta mina gamla bilder utan lägga in nya i ett nyinstallerat iPhoto från mitt iLife 11 och den senaste uppgraderingen enligt instruktionerna. Typiskt löjliga Apple. Det skall naturligtvis aldrig hända 2011 snart 2012. Aldrig. Någon som vet hur jag kan få igång iPhoto utan dessa löjliga meddelanden. Jag kör på en ny iMac Intel 10.6.8 Tack. Kalle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.