Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mina Apples kopplas bort från wi-fi

Elajn

Recommended Posts

Jag har en iPhone och en MacBook varav båda kopplas bort från trådlösa internet hela tiden.

Macbooken har jag haft i 2 år och jag har alltid haft problem med wi-fi hos den. Det är hos mig, hos min mamma och hos min pojkvän. Alla har vi olika routrar och olika leverantörer så är säker på att det är min Mac det är fel på.

När den träffar på ett nytt internet så funkar det ca 2-3 veckor sen börjar det strula. Varje dag. Den känner av uppkopplingen men kan inte koppla upp även om jag felsöker. När macen kopplas bort så fungerar PC ändå. Våra iphones kopplas dock också bort.

Jag har pratat med Telia och de vet inte vad det är. Hos mamma och min pojkvän brukar det funka om man startar om routern men i min nya lägenhet så funkar inte ens det utan jag får glatt vänta tills min Mac känner för att kopplas upp igen.

Jag har skaffat ett mobilt bredband från tele2 nu som jag använder när det kopplas bort och den är det inga problem med.

Snälla kan ni hjälpa mig. Blir galen!

Du verkar ju så säker på att det är fel på datorn så då får du väl lämna in den på lagning.

Om det har varit så från början är jag förvånad över att du inte har lämnat in datorn på garantin.

Jag har haft MacBook sedan 2006 och aldrig haft sådana problem, utan min dator hittar wifi.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...