Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone står i min frus iPhones namn på min laptop.

Madcap

Recommended Posts

Så något väldigt knasigt har uppstått med min i4.

I helgen skulle jag uppdatera min frus i4 till 5.0.1. Jag tänkte att det skulle gå att göra det via min egen laptop, om jag bara loggade in i iTunes via hennes konto. Det gick tydligen inte, så jag pluggade ur hennes telefon och satte istället i min för laddning via USBjacket. Här är nu mitt problem: När jag pluggar in min telefon står den listad med min frus mobils "namn" om jag går in och kollar via datorns enhetshanterare. Om jag istället drar igång iTunes är det rätt namn på enheten, och samma sak om jag kollar på inställningarna i min telefon. Hur f*n har detta gått till, och framför allt: Vad kan jag göra för att återställa det till rätt namn igen? Att bara gå via enhetshanteraren och döpa om den går inte, och som sagt så stämmer namnet både i iTunes och på min telefon.

Hjäääääääääälp! :oroligoledsen:

Så något väldigt knasigt har uppstått med min i4.

I helgen skulle jag uppdatera min frus i4 till 5.0.1. Jag tänkte att det skulle gå att göra det via min egen laptop, om jag bara loggade in i iTunes via hennes konto. Det gick tydligen inte, så jag pluggade ur hennes telefon och satte istället i min för laddning via USBjacket. Här är nu mitt problem: När jag pluggar in min telefon står den listad med min frus mobils "namn" om jag går in och kollar via datorns enhetshanterare. Om jag istället drar igång iTunes är det rätt namn på enheten, och samma sak om jag kollar på inställningarna i min telefon. Hur f*n har detta gått till, och framför allt: Vad kan jag göra för att återställa det till rätt namn igen? Att bara gå via enhetshanteraren och döpa om den går inte, och som sagt så stämmer namnet både i iTunes och på min telefon.

Hjäääääääääälp! :oroligoledsen:

Jag kan bara dela din sorg med att säga att jag har EXAKT samma problem. Min frus namn på min mobil i datorn (PC Win7) men inte i iTunes eller när jag kollar enhetens namn i mobilen och det trådlösa nätverket.

Om jag har förstått det så använder du Windows eftersom du skriver "enhetshanterare" och en Mac har inte en enhetshanterare på det sättet. Verkar som att Windows i din dator inte känner skillnad på din telefon och din frus. Du säger att i iTunes är det rätt och i din telefon är det rätt, så det är i Windows det är fel. Ja om det hade varit en Mac hade jag föreslagit säker start, men med Windows har jag ingen aning hur man gör. :)

I mitt fall är det bara irriterande, men påverkar inte inställningar/synk osv. Men jag hatar irriterande saker! ;)

I mitt fall är det bara irriterande, men påverkar inte inställningar/synk osv. Men jag hatar irriterande saker! ;)

Presajs. När jag går in i enhetshanteraren och öppnar mobilen så är det "min" mobil som syns. Bizarrt fel, detta... :irriteradtjej:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...