Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kan jag behålla @telia.com?


gages

Rekommendera Poster

Bostaden där jag bor har fått fibernät och kommer att få en helt ny tjänsteleverantör för bredband, tv och telefoni. Hur kan jag behålla min Telia mailadress som jag är beroende av utan att behöva betala ca 300 kr/månad till Telia - som jag gör idag för ADSL-tjänsten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bostaden där jag bor har fått fibernät och kommer att få en helt ny tjänsteleverantör för bredband, tv och telefoni. Hur kan jag behålla min Telia mailadress som jag är beroende av utan att behöva betala ca 300 kr/månad till Telia - som jag gör idag för ADSL-tjänsten?

 

Snacka med Telia.

 

Själv har jag ett gammalt uppringande konto, tror jag betalar ca 300:-/tre år, dvs jag förlänger det vart tredje år för ca 300:-, så håller jag kontot levande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Telias fibernät tills jag bytte, men jag meddelade att jag ville ha kvar @telia.com, har gjort så innan med. Flyttade över mejladressen till tjejens mobila Telia-abonnemang. Men går att ha kvar utan abonnemang om man vill.. Som sagt, fråga dem. Var ett tag sedan man var i kontakt med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en polare som har Telia och inte har användning av alla de 5 e-postadresser som man får kan du lägga din där. För att slippa sådan här problem så gick jag över till @me.com. Då är man alltid oberoende av leverantör. Under den tiden, tre månader, jag hade Telia efter att jag sagt upp abonemanget körde jag med båda och ändrade efter hand som det kom mail från organisationer och företag. Polare var det lättare att ändra. Jag skickade ett mail att jag gått över till @me.com och efter det skickade ingen till den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Telias fibernät tills jag bytte, men jag meddelade att jag ville ha kvar @telia.com, har gjort så innan med. Flyttade över mejladressen till tjejens mobila Telia-abonnemang. Men går att ha kvar utan abonnemang om man vill.. Som sagt, fråga dem. Var ett tag sedan man var i kontakt med dem.

Jag har ett antal platser där teliaadressen står för Username och tappar man lösenordet hamnar svaret där.

Det gåt tydligen att lösa det med lite god vilja från Telias sida, men tar de betalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag har ett antal platser där teliaadressen står för Username och tappar man lösenordet hamnar svaret där.

Det gåt tydligen att lösa det med lite god vilja från Telias sida, men tar de betalt?

 

Hej!

Du kan exempelvis välja att teckna ett abonnemang för uppringt internet och på så sätt behålla din e-postadress. Uppringt internet kostar cirka 300 kr per år och du kan få hjälp att teckna abonnemanget och flytta adressen om du kontaktar vår kundtjänst. Du når oss via 90200 och via e-post på telia.se/kontakt

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett antal platser där teliaadressen står för Username och tappar man lösenordet hamnar svaret där.

 

Då får du gå in där och ändra adressen.

Det kan vara en bra idé att ha en adress på ett gratis ställe - som Yahoo, aol eller liknande.

 

Det gåt tydligen att lösa det med lite god vilja från Telias sida, men tar de betalt?

 

Ja, de tar tydligen betalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara en bra idé att ha en adress på ett gratis ställe - som Yahoo, aol eller liknande.

Det var länge sedan man hörde de namnen. Trodde inte de fanns kvar...

Finns ju Gmail, Hotmail etc också.

Annars är ju tipset bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så oerhört långsamt tycker jag. Som webbmail alltså.

 

Jag känner inte till om det är långsamt eller inte som webmail. Använder det till min dator, padda och iPhone och där är det direkt ner i enheten. Oavsett så är det gratis. Fattar inte varför man vill binda sig till en operatör med sin mailadress. Jag tar den som är billigast. Lämnade Telia för BBB där det diffade 130:- i månaden för samma leverans. Det första året var skillnaden så mycket som 230 sek i månaden. När bindningstiden går ut om 18 månader får vi se vilken som är billigast då, och då hoppar jag över dit. Ingen av mina vänner märker något när jag byter eftersom min adress är @me.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What!? Betalar jag inte typ 800 kr per år för lyxen att ha en mac.com-adress?

 

@me.com med iCloud är gratis. Kostar inte en nickel. Däremot betalade du för MobileMe. Där e-postadressen ingick i det paketet. Men det är historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@me.com med iCloud är gratis. Kostar inte en nickel. Däremot betalade du för MobileMe. Där e-postadressen ingick i det paketet. Men det är historia.

Med andra ord så betalade jag för att ha en mac.com-adress! Jag har betalat till 111231. Har ej fått tillbaka några pengar (om det nu är gratis) men däremot så har de förlängt till juni. Generöst...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord så betalade jag för att ha en mac.com-adress! Jag har betalat till 111231. Har ej fått tillbaka några pengar (om det nu är gratis) men däremot så har de förlängt till juni. Generöst...!

 

Nja. Så kan man se det. Men du fick lite andra grejer också för dina pengar. Till exempel iDisk och Galleri. Två bra funktioner som jag saknar och får betala på annat håll för att ha efter sommaren 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...