Eldvindovatten Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Har gjort massa ändringar i min iPhone i mina kontakter/adresser. Lagt till kontakter gjort andra ändringar så som e-mail och dyl. Men de har inte synkroniserats med adressboken i min Mac! Varför? Finns det något enkelt svar eller har jag någon inställning som jag har förbisett? Hjälp någon!!! Mvh eldvindovatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Man kan synka på två sätt - med iTunes (och då måste iTunes vara inställd på det) eller med iCloud. (försöker man synka med båda sätten får man dubletter). Synkar du med iCloud så ska kontakterna läggas i iCloud-gruppen i Kontakter på iPhone, det som du lägger i "Alla på min iPhone"-gruppen synkas inte. Om du talar om vilket sätt du försöker använda när du synkar så blir det lättare för oss att besvara din fråga mer specifikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldvindovatten Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Hej Raphael! Jag har försökt båda sätten kan jag tala om. Det har jag upptäckt då jag har dubbel uppsättning kontakter !!! Men jag har själv gått in och raderat iCloud versionen då jag hellre sitter framför min Mac och gör ändringar, då jag finner det enklare. Så, för att förklara närmare hur jag brukar göra... Jag har lagt in alla mina kontakter genom min kontaktbok i min Mac. Därefter synkade jag med iPhonen. Därefter har jag sedan fortsatt lägga in nya kontakter i min iPhone och fortsatt så en längre tid. För att vara på den säkra sidan bestämde jag mig för att ta en back up på min kontakt bok i min iPhone genom att synka den med min Mac. Det var då jag upplevde problem. Versionen i min Mac uppdaterar inte alls de nya kontakterna jag har i min iPhone utan förblir "ouppdaterad" (om det nu finns ett sådant ord). Jag har kryssat för kolumnen i iTunes att den skall synka med min iPhone men som jag upplever det så funkar det inte... vad gör jag då för fel? Mvh eldvindovatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldvindovatten Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Ja, hej igen Raphael! Nu har allt löst sig... vet inte riktigt vad jag har gjort men plötsligt... plötsligt bara funkar allt! Kan det kanske vara för att jag total låste ner min iCloud inställning? Nåväl... iCloud får vänta här hemma då jag förlitar mig mer på en fysisk uppgraderingsmaskin som jag kan ha i mitt knä hellre än en... "moln sak"... ÄN så länge! Mvh eldvindovatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Jag förstår. Om man har iCloud påslaget och har det som förvalt i Adressboken på Mac, så ser man inte kontakterna som synkas via iTunes, men om man stänger av iCloud på Macen så stängs det av från Adressboken och då visar den bara kontakterna som ligger "På min Mac" vilket då också är kontakterna "På min iPhone". De synkas med sladd. Kontakter som ligger under iCloud synkas med iCloud. Jag har helt gått över till att synka via iCloud för då synkas kontakterna löpande så jag har alltid senast uppdaterade kontaktlistan i alla mina enheter. Lokalt i iPhone och Mac sparas alltid en kopia av iCloud-kontakterna (det är därför man kan se sina kontakter även när man inte är uppkopplad mot internet...) så om något skulle hända med iClouds-servrar så händer inget med det som finns på iPhone eller Mac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.