Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla in iMac till TV, hur?


natlie

Rekommendera Poster

Hej!

 

jo har funderat ett bra tag på att koppla in min iMac till min TV, men nu vet jag inte hur man gör riktigt så skulle behöva eran hjälp. Förstår att det är en sladd man ska använda möjligtvis, men vilken? Tips på sladdar? Hur man kopplar in allt? blushing.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en HDMI-kabel, som du sätter från Imacen och in i en av TVn's HDMI-ingångar på baksidan. Då är de kopplade.

 

Steg två är att på fjärrkontrollen byta kanal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en HDMI-kabel, som du sätter från Imacen och in i en av TVn's HDMI-ingångar på baksidan. Då är de kopplade.

 

Steg två är att på fjärrkontrollen byta kanal.

 

Men det finns väll ingen HDMI utgång på iMac? :( eller har jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns väll ingen HDMI utgång på iMac? :( eller har jag helt fel?

Jag köpte en Mini-DisplayPort till HDMI-adapter till min iMac igår.

 

Vet inte hur ny iMac du har, men sedan 2009 så går det även att få ut ljudet via DisplayPort. Kolla upp så att även sladden klarar det.

 

Denna köpte jag:

http://shop.digitalinn.se/index.php/mini-displayport-till-hdmi.html

 

Finns även på Clas Ohlson, Kjell & Co och liknande butiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur ny iMac du har, men sedan 2009 så går det även att få ut ljudet via DisplayPort. Kolla upp så att även sladden klarar det.

2010 bör du ha skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

jo har funderat ett bra tag på att koppla in min iMac till min TV, men nu vet jag inte hur man gör riktigt så skulle behöva eran hjälp. Förstår att det är en sladd man ska använda möjligtvis, men vilken? Tips på sladdar? Hur man kopplar in allt? blushing.gif

Det beror på vilken iMac du har och vilken TV du har. Din profil visar två iMacar, men inte vilken TV det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2010 bör du ha skrivit.

Late 2009 klarar av ljud via DisplayPort. Early 2009 är jag däremot osäker på, men då fanns inte heller 27" väl?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Late 2009 klarar av ljud via DisplayPort. Early 2009 är jag däremot osäker på, men då fanns inte heller 27" väl?

Late 2009 på iMac, 2010 på MB*. Och ja, 27" kom först late 2009.

Edit:Hittade hela listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken iMac du har och vilken TV du har. Din profil visar två iMacar, men inte vilken TV det gäller.

 

Jag har en ny Philips TV, bara haft den några månader. Så den borde klara av att koppla in en dator. Jag har en 27" iMac, köpte den januari 2010. Men vet inte vad det är för sladd jag ska använda :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har din Mac en mini-Displayport och din TV har HDMI.

post-11001-065419300 1322292346_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har din Mac en mini-Displayport och din TV har HDMI.

post-11001-065419300 1322292346_thumb.png

 

Tack så mycket! innocent.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Du ska ha en MiniDisply port till hdmi och en hdmi kabel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden lite, jag har mini dis~~ till hdmi (med ljud) till en extra skärm, men vill även koppla in till tv'n.

 

Dom behöver inte vara på samtidigt men vill inte behöva dra ut och stoppa in sladden vid varje byte. Någon som har ett tips

på någon bra box man kan köpa där man kan byta screen med ett knapp tryck eller liknande?

 

Har hittat några där man kan koppla in flera enheter till 1 skärm. Men inte en enhet till flera skärmar.

Kanske är samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden lite, jag har mini dis~~ till hdmi (med ljud) till en extra skärm, men vill även koppla in till tv'n.

 

Dom behöver inte vara på samtidigt men vill inte behöva dra ut och stoppa in sladden vid varje byte. Någon som har ett tips

på någon bra box man kan köpa där man kan byta screen med ett knapp tryck eller liknande?

 

Har hittat några där man kan koppla in flera enheter till 1 skärm. Men inte en enhet till flera skärmar.

Kanske är samma sak?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-adaptrar/hdmi/splitter/2-vags-aktiv-hdmi-splitter-p68793

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...