Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med Time Machine i Lion

murryfax

Recommended Posts

Hej!

Jag fick ett konstigt problem med hierarkin i Lion (överlappande dokument) som inte ens DiskWarrior kunde lösa, så jag blev tvungen att radera hårddisken och installera om Lion. Jag trodde ju att jag utan vidare skulle kunna föra över mina filer från Time Machine. Men det har visat sig svårt. I Flyttassistenten uppträder inte min skiva med Time Machine-kopior (Det är inte någon dåligt ansluten hårddisk: det finns en annan partition på samma hårddiska som uppträder där). Jag såg att en annan person här på forumet hade samma problem men ingen har svarat honom.

Så jag försökte med att gå direkt in i Time Machine istället. Enligt Hjälpfilerna, så skall man ju kunna återskapa inte bara enskilda filer utan också hela hårddiskar eller mappar. Men det går inte. Jag har försökt med både hela hårddisken och enskilda mappar i den - och hela tiden får jag ett besked att det inte går att kopiera filerna eftersom en del av dem är låsta. Jag uppmanas öppna info för varje fil och låsa upp dem. Men det är ju omöjligt att göra detta för hela hårddisken. Några enskilda filer har gått att återskapa - mina dokument och mina brev. Men hur får jag tillbaka alla mina inställningar?

bästa hälsningar

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...