Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ipad 2 i present, WIFI eller 3G?

anniee

Recommended Posts

Tänkte köpa en ipad 2 i present, och jag förstår inte riktigt vilken det är man ska välja. För jag har för mig att om man redan har fri internet på sin iphone 4, så kan man "lägga till" detta till sin ipad? Stämmer detta? Fungerar detta också om man har en iphone 3gs (med fri surf) istället? Och är det en WIFI ipad jag ska välja då?

Hoppas ni förstår vad jag menar även om det blev lite snurrigt!

Tack på förhand.

Om du har en iPhone (3GS,4,4S) med fri internet så kan man dela denna uppkoppling till en iPad via t.ex. Wifi eller bluetooth. JA.

Sen kan man även skaffa ett tvillingkort till sin iPad. Jag har gjort det hos Telia och det kostar 40:-/månaden. Då går det på samma internetabonnemang som iPhonen.

1321809471[/url]' post='1494696']

Sen kan man även skaffa ett tvillingkort till sin iPad. Jag har gjort det hos Telia och det kostar 40:-/månaden. Då går det på samma internetabonnemang som iPhonen.

Som sagt det går med Tela men inte till tex Halebop

Jo men om man väljer wifi-modellen så finns ingen plats för ett simkort för den har inte hårdvaran för 3G.

Vill man köra tvillingkort behöver man iPad med 3G-hårdvara.

Jo men om man väljer wifi-modellen så finns ingen plats för ett simkort för den har inte hårdvaran för 3G.

Vill man köra tvillingkort behöver man iPad med 3G-hårdvara.

Bra att ni förtydligade.

Okej! Tack för ert svar, och då undrar jag till sist; om man skulle byta över till en annan smartphone som inte är Apple, går det att dela upp sin internetkoppling från den till en ipad? Tvivlar på det själv, men värt att fråga!

Okej! Tack för ert svar, och då undrar jag till sist; om man skulle byta över till en annan smartphone som inte är Apple, går det att dela upp sin internetkoppling från den till en ipad? Tvivlar på det själv, men värt att fråga!

Ja det går om den kan dela ut det via wifi.

Ja det går om den kan dela ut det via wifi.

=alla android med 2.2 eller högre

Beror ju helt på vad det är för telefon ;)

• 2 weeks later...

Med 3G så kommer det en funktionalitet som kan vara värd att beakta.

iPad med 3G kan positionera sig själv och därmed kan man använda den som t.ex. en stor och väldigt bra GPS i bilen.

Det finns säkert andra program som drar nytta av denna funktionalitet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...