erdu Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Hejsan. Hoppas på lite hjälp här. JAg har en mac som jag sitter vid och redigerar foton etc på kontoret. Den har en nyare version av iPhoto. Sedan står det en mac mini vid vår TV där jag skulle vilja öppna samma bild bibliotek och titta på bilderna. Då får jag detta meddelande: "Du har ändrat ditt bildbibliotek med en senare version av iPhoto. Avsluta och använd den senaste iPhoto-versionen." Redigerings datorn har Lion och datorn vid TVn har Leopard. Jag lyckas inte ens Front Row hitta och visa bilderna vid TVn. Tips på hur jag ska kunna se på alla kort vid TVn önskas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Jag föreslår att du installerar samma version av iPhoto på din Mac Mini som du har på din Lion-Mac. Jag gissar att du endast använder de iPhoto som följt med datorn när du köpt den. Och då borde du ha iPhoto på det "media"(dvd,usb) som följde med när du köpte din dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdu Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 bra idé, men det gick inte för OS var fel version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 bra idé, men det gick inte för OS var fel version. Det ska gå. Vilket OS har du på din Mac Mini? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdu Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 På redigeringsdatorn har jag Mac OS X Lion 10.7.2 (11C74) och iPhoto 11 version 9.2.1 På datorn vid TVn är det Mac OS Leopard 10.5.8. Det står på DVD skivan för iPhoto att det måste vara 10.6.3 eller nyare. Övriga tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Övriga tips? Installera Snow leopard eller lion på Mac Minin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdu Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 säkert bäst att göra, men det kostar ju massa pengar. tack ändå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 säkert bäst att göra, men det kostar ju massa pengar. tack ändå Följde Lion med din redigerings-dator eller köpte du det separat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdu Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Följde Lion med din redigerings-dator eller köpte du det separat? Det var snow leopard från början. Köpte lion via app store. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Hejsan. Hoppas på lite hjälp här. JAg har en mac som jag sitter vid och redigerar foton etc på kontoret. Den har en nyare version av iPhoto. Sedan står det en mac mini vid vår TV där jag skulle vilja öppna samma bild bibliotek och titta på bilderna. Då får jag detta meddelande: "Du har ändrat ditt bildbibliotek med en senare version av iPhoto. Avsluta och använd den senaste iPhoto-versionen." Redigerings datorn har Lion och datorn vid TVn har Leopard. Jag lyckas inte ens Front Row hitta och visa bilderna vid TVn. Tips på hur jag ska kunna se på alla kort vid TVn önskas. Exportera (Se Arkivmenyn) ut de bilder du vill se hemma på jobbdatorn. Välj filtyp "Aktuell" för bästa upplösning och utan att konvertera om bilderna. EDIT: Sedan importerar du bilderna på hemmadatorn. Behövs inga nya programversioner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erdu Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 ok, ska testa det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Det var snow leopard från början. Köpte lion via app store. Då får du installera det på de Mac-datorer du har i hemmet. Bara så du vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.