Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Får inte bort uppdateringen från appstore

Sjuntorparn

Recommended Posts

jag har äntligen skaffat mej en macbook air. har använt datorn nåra dagar nu och är helnöjd, fattar inte hur jag kunnat vänta såhär länge innan köp.

Jag har litet frågetecken angående App Store längst ner på den där dockan.

de lyser en 1a, att jag har en tillgänglig updatering. det är iPhoto som vill updateras till 9.2.1.

när jag vill köra updateringen så kommer de upp en ruta:

"Det finns updateringar tillgängliga för andra konton. Om du vill uppdatera det här programmet loggar du in på det konto du använde till att köpa det."

men jag har inte köpt det alls? de ingick ju när jag köpte datorn från apple.se. jag är inloggad på mitt enda itunes-konto som jag alltid använt till allt.

bugg? jag får inte släckt den lila röda 1an.

tack för svar.

Har datorn varit uppackad tidigare och använts av någon annan?

Uppdateringar till iPhoto ska komma via den vanliga programuppdateringen.

Iphoto på App Store är för den som har ett äldre iLife med iPhoto, då får man köpa det igen om man ska ha en nyare version.

Men du har ju iLife 11 i din maskin och då är det uppdateringar via programuppdateringen.

Eftersom datorn är ny så har du support på den i 90 dagar, du kan alltså ringa Apples support - det ingår.

Har datorn varit uppackad tidigare och använts av någon annan?

Uppdateringar till iPhoto ska komma via den vanliga programuppdateringen.

Iphoto på App Store är för den som har ett äldre iLife med iPhoto, då får man köpa det igen om man ska ha en nyare version.

Men du har ju iLife 11 i din maskin och då är det uppdateringar via programuppdateringen.

Eftersom datorn är ny så har du support på den i 90 dagar, du kan alltså ringa Apples support - det ingår.

datorn levererades till mej i obruten förpackning så ingen har använt den före mej.

jag har alltid varit skeptisk till telefonsupport då dom brukar följa information som man kan lätt kan ta reda på egen hand, men jag ska prova när jag kommer hem om ingen har en annan lösning till dess.

jag antar att jag kan hitta numret till supporten bland pappren som följde med datorn?

Vilken version av iPhoto har du i datorn nu?

jag har äntligen skaffat mej en macbook air. har använt datorn nåra dagar nu och är helnöjd, fattar inte hur jag kunnat vänta såhär länge innan köp.

Jag har litet frågetecken angående App Store längst ner på den där dockan.

de lyser en 1a, att jag har en tillgänglig updatering. det är iPhoto som vill updateras till 9.2.1.

när jag vill köra updateringen så kommer de upp en ruta:

"Det finns updateringar tillgängliga för andra konton. Om du vill uppdatera det här programmet loggar du in på det konto du använde till att köpa det."

men jag har inte köpt det alls? de ingick ju när jag köpte datorn från apple.se. jag är inloggad på mitt enda itunes-konto som jag alltid använt till allt.

bugg? jag får inte släckt den lila röda 1an.

tack för svar.

Det är skillnad på "Appstore" och "iTunes Appstore". Ditt iTunes-konto är inte samma konto som det till datornsuppdateringar, om inte annat så är det 2 olika konton fast du kör med med samma id.

Även om du inte köpt iPhoto eftersom det ingick i datorn då du köpte det, så kommer ju uppdateringar till det till den via AppStore. Är förmodlingen en sådan.

jag har 9.2 nu. och uppdateringen heter 9.2.1.

hmm så de e 2 olika login till appstore och itunes appstore? de hade jag aldrig kunnat lista ut. jag har inte registrerat nått nytt konto nånstans sen jag köpte datorn. kanske är de jag måste göra till appstore? mitt ituneskonto har jag haft i många år.

edit: funkar inte ändå. suck.

Du får skapa ditt apple-ID. eller kolla upp med Apple om du redan har ett ID men glömt bort det..

9.2.1 är en uppdatering i vanlig ordning.

Eller så hämtar du den här

http://support.apple.com/kb/DL1462?viewlocale=sv_SE

Du får skapa ditt apple-ID. eller kolla upp med Apple om du redan har ett ID men glömt bort det..

9.2.1 är en uppdatering i vanlig ordning.

Eller så hämtar du den här

http://support.apple.com/kb/DL1462?viewlocale=sv_SE

jag är inloggad med mitt enda apple-id som råkar vara samma mailadress och lösenord som mitt ituneskonto.

provade att ladda ner filen manuellt genom länken du skickade men den sade att jag var tvungen att köra updateringen genom appstore på min version.

jag hade inget wifi när jag startade upp datorn första gången, kanske blev nått lurigt fel då?

köpte datorn från apple.se. jag är inloggad på mitt enda itunes-konto som jag alltid använt till allt.

När du köpte datorn från apple.se... Vilket appleID är kopplat till köpet? Det är det du måste använda - att skapa ett nytt hjälper inte för att komma åt uppdateringen eftersom den gäller någonting som skett tidigare, med ett tidigare ID. Är det samma ID som du är inloggad med nu?

Kolla i mailkorrenspondensen som brukar efterfölja köpet från Apple.

När du köpte datorn från apple.se... Vilket appleID är kopplat till köpet? Det är det du måste använda - att skapa ett nytt hjälper inte för att komma åt uppdateringen eftersom den gäller någonting som skett tidigare, med ett tidigare ID. Är det samma ID som du är inloggad med nu?

Kolla i mailkorrenspondensen som brukar efterfölja köpet från Apple.

det är min vanliga mailadress som är kopplat till köpet, ett gmail-konto. den jag har använt överallt. den inloggningen jag har till itunes. den använde jag när jag loggade in på www.apple.se och köpte macbooken.

får nog kontakta apple. är säkert nån superenkel grej jag missat.

måste apple-id vara en mailadress?

Ditt användarnamn är oftast din mailadress

Sedan vad du har för lösenord är ju ditt eget val

jag har redan dumstruten på mej, så kommentera inget sånt tack.

har haft mailkontakt med applesupport, å dom hävdar att jag har registrerat iphoto på nått annat apple id. så är alltså inte fallet. har googlat och det är väldigt många som har detta felet. vissa lösningar som folk gjort funkat för vissa har inte funkat för andra.

själv kom jag på den briljanta idén att avinstallera iphoto för att sedan ladda ner det igen. jag drog iphoto till papperskorgen, (jag tömde den oxå, dumstruten är på.), och nu sitter jag här utan iphoto och ingen möjlighet att ladda ner de på nytt från app store. de står redan som köpt, men när jag ska trycka på accept så står de följande: These apps cannot be accepted on this computer.

är det nån idé att jag lånar tjejens apple id och betalar 109kr och laddar ner de på nytt? eller kommer de inte funka ändå efter som de står "on this computer"?

får jag bita i det sura äpplet och leva ett liv utan iphoto? finns de nått liknande alternativ som funkar fint för bildvisning?

jag har redan dumstruten på mej, så kommentera inget sånt tack.

har haft mailkontakt med applesupport, å dom hävdar att jag har registrerat iphoto på nått annat apple id. så är alltså inte fallet. har googlat och det är väldigt många som har detta felet. vissa lösningar som folk gjort funkat för vissa har inte funkat för andra.

själv kom jag på den briljanta idén att avinstallera iphoto för att sedan ladda ner det igen. jag drog iphoto till papperskorgen, (jag tömde den oxå, dumstruten är på.), och nu sitter jag här utan iphoto och ingen möjlighet att ladda ner de på nytt från app store. de står redan som köpt, men när jag ska trycka på accept så står de följande: These apps cannot be accepted on this computer.

är det nån idé att jag lånar tjejens apple id och betalar 109kr och laddar ner de på nytt? eller kommer de inte funka ändå efter som de står "on this computer"?

får jag bita i det sura äpplet och leva ett liv utan iphoto? finns de nått liknande alternativ som funkar fint för bildvisning?

Usch då vilken tråkig grejj.

Fick du reda på vilket ID du haft då, annars kanske dem kan hjälpa dig att föra över det åt dig alt. ändrar det hos sig så det står dittt riktiga ID.

Men men om det står "redan köpt" borde du kunna ladda ner det igen. Man "alt-klickar" på knappen för att ladda hem Lion i a f, men det verkar inte vara så med andra.

Här var en tråd just om iPhoto: https://discussions.apple.com/thread/3253859?start=0&tstart=0

Om du har en extern hårddisk. Koppla ur den. Så uppdateras viss programlistan?

Låter väl lite off, men kan ju vara värt att försöka. :unsure: Om det är så det funkar och man inte har en externhårddisk borde det väl vara likadant om man då stoppar in en disk el usbsticka då tycker man.... att den känner av ngt och uppdaterar listan. Ingen aning - prova.

Skall man bara ha ett program för att visa bilder kan man väl göra det på många sätt. Själv brukar jag oftast bara använda quicklook. Markerar alla bilder i en folder och sen mellanslag. Där ifrån kan man klicka på en "grid" eller gå i fullskärm... och ett bildspel startas. I Förhandsgranskning/Preview kan man göra liknande i.

Usch då vilken tråkig grejj.

Fick du reda på vilket ID du haft då, annars kanske dem kan hjälpa dig att föra över det åt dig alt. ändrar det hos sig så det står dittt riktiga ID.

Men men om det står "redan köpt" borde du kunna ladda ner det igen. Man "alt-klickar" på knappen för att ladda hem Lion i a f, men det verkar inte vara så med andra.

Här var en tråd just om iPhoto: https://discussions.apple.com/thread/3253859?start=0&tstart=0

Om du har en extern hårddisk. Koppla ur den. Så uppdateras viss programlistan?

Låter väl lite off, men kan ju vara värt att försöka. :unsure: Om det är så det funkar och man inte har en externhårddisk borde det väl vara likadant om man då stoppar in en disk el usbsticka då tycker man.... att den känner av ngt och uppdaterar listan. Ingen aning - prova.

Skall man bara ha ett program för att visa bilder kan man väl göra det på många sätt. Själv brukar jag oftast bara använda quicklook. Markerar alla bilder i en folder och sen mellanslag. Där ifrån kan man klicka på en "grid" eller gå i fullskärm... och ett bildspel startas. I Förhandsgranskning/Preview kan man göra liknande i.

nej jag fick inte reda på vilket apple-id. de enda jag fick reda på är att inte mitt apple-id är bundet till iLife´11.

vad menar du med alt-klickar på knappen? högerklickar? funkar inte heller isåfall. jag har aldrig använt nåra externa hårddiskar.

en lite uppdatering om vad som händer. (om nån annan som har detta felet undrar)

har suttit i telesupporten och har kommit fram till att det är bäst om man ringer supporten direkt på morgonen om man vill slippa sitta i kö. satt i 20 minuter, och blev vidarekopplad till en annan person och fick vänta ytterligare 42 minuter när jag ringde på eftermiddagen.

felet verkar hursomhelst inte vara speciellt ovanligt bland nya macar, och vad jag fattat de som beror på att min iLife-version inte är bundet till mitt serienummer/apple-id. supporten har tagit kontakt med iTunes via nått formulär och nu väntar vi bara på svar. det skulle ta nåra dagar.

nu håller alla tummarna för min skull.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...