datar Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Hej allihopa! Jag har börjat få mail om där jag kan återställa eller mitt Apple-ID lösenord eller låsa upp mitt Apple-ID konto. Att det är lurt vet jag eftersom Apple inte skickar ut sådana mail utan att jag själv vill. Mailen ser riktiga ut (så är det ju i bedrägerisammanhang). Well jag har bytt lösenord nu iaf. oavsett (ja på Apples riktiga sajt). Någon mer som detta händer för just nu? För ett par dagar sedan fick jag två mail om detta och idag har jag fått 3st. Mvh Johan Linnarsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Jag har inte fått något sådant mejl. Verkar som om någon / något har fått tag i ditt Apple ID och vill tanka uppgifter från dig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Jag har inte fått något sådant mejl. Verkar som om någon / något har fått tag i ditt Apple ID och vill tanka uppgifter från dig. Mitt Apple ID är ju mailadressen och jag funderar på om de kollar random mailadresser (automatiskt skript!?) och när det får napp på en mail så skickar de falska återställningsmail till mailen. Hmm jaja är inte ett dugg orolig men ändå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.