pink_snow Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Hej! Jag har det lite knapert med ekonomin för ögonblicket och känner därför inte för att köpa in nya hårddiskar. Suget efter att experimentera lite med min Mac Pro 2x2.66 GHz finns dock och den är utrustad med en ganska långsam fast billig SSD på 192 GB samt en standard 1 TB hårddisk och en extern USB-drive för Time-Machine. Det vore väl ganska kul att försöka sig på en RAID0 mellan interna hårddisken och SSDn då dessa både visar 5,9 i indexet när man kör Boot Camp? Är detta något som skulle rekommenderas ur läshastighetssynpunkt?(Index för CPU och minne är 7,8 och grafik 7,4 så något måste göras åt hårddiskprestandan!) Tack på förhand för synpunkter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Länken är inte starkare än den svagaste länken. Dvs det skulle inte gå snabbare än vad din mekaniska hårddisk kan skyffla data samt att den totala lagringskapaciteten skulle begränsas till den minsta disken, dvs 192 GB Link to comment Share on other sites More sharing options...
pink_snow Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Tack för svaret. Grejen är att jag inte behöver allt lagringsutrymmet på hårddiskarna. Jag är ute efter en snabb systempartition och denna tar mindre än 100 GB just nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Vad är det för SSD du har då som du tycker är så långsam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pink_snow Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Vad är det för SSD du har då som du tycker är så långsam? Den identifieras som ADATA XPG av skivverktyg. Jag förstår att söktiden kommer att begränsas av rörliga delen i hårddisken, men sedan kanske det blir lite högre läs/skrivhastighet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pink_snow Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 Hej! Här är den SSD som jag tycker är så långsam: http://www.adata.com.tw/index.php?action=aa_main&page=NewsList&news_id=152 Läser 170 MB/s Skriver 100 MB/s Nog finns det väl bättre SSDar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.