olaol Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Har precis installerat min Apple TV och den fungerar över förväntan. Bilder, musik osv funkar. Lite frågor: 1. Har lite filmtrailers i iTunes och dom tar jättelång tid att få igång i ATV. Skall dom göra det eller är det hastigheten på mitt bredband som är boven? Skall också tilläggas att jag kör med en Airport Express. Blir det bättre med AirPort Extreme? 2. Om jag skickar något (musik, bilder eller liknande) från min iPad eller iPhone till ATV. Var hamnar dessa filer då? Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Har precis installerat min Apple TV och den fungerar över förväntan. Bilder, musik osv funkar. Lite frågor: 1. Har lite filmtrailers i iTunes och dom tar jättelång tid att få igång i ATV. Skall dom göra det eller är det hastigheten på mitt bredband som är boven? Skall också tilläggas att jag kör med en Airport Express. Blir det bättre med AirPort Extreme? 2. Om jag skickar något (musik, bilder eller liknande) från min iPad eller iPhone till ATV. Var hamnar dessa filer då? Tack! 1. Är det trailers som du laddat ner till datorn och har som filer där? Svar: Beror på. Är det trailers som hämtas från nätet. Svar: Ja ditt bredband är boven. Det blir snabbare om du kopplar med kabel än om du kopplar trådlöst. 2. Dom hamnar ingenstans. Dom ligger kvar där dom var tidigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 2. Om jag skickar något (musik, bilder eller liknande) från min iPad eller iPhone till ATV. Var hamnar dessa filer då? För att utveckla Koplimis svar lite: När du skickar musik eller video till din ATV så skickas inte filerna i sig, utan en ljud/videoström som spelas upp direkt. Det sker ingen fillagring på ATVn. Nästa gång du vill spela upp samma låt eller film på ATVn måste du starta den på iPad/iPhone som tidigare. Om du vill spela upp nånting direkt via gränssnittet på ATVn måste du ha det inlagt i iTunes på din dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.