Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3Gs bryter samtal.


Exet4377

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Ett problem har dykt upp för både mig och frugan.

 

Vi har varsin iPhone 3Gs och allt har varit till stor belåtenhet tills helt nyligen då telefonerna har fått en ful ovana. Samtal bryts plötsligt och utan anledning. Detta sker flera gånger om dagen och även flera gånger under ett samtal. Vi har Telenor i båda och det spelar ingen roll var i landet vi är eller om vi är i rörelse eller stationära. Problemet uppstod ungefär samtidigt som vi uppgraderade till iOS 5.0 men jag är inte säker på att det har samband. Båda telefonerna är sen uppgraderade till iOS 5.0.1 och det har inte gjort någon skillnad.

 

Jag har pratat med Telenor-butiken och dom kan skicka iväg apparaten och det kan ta en till två månader. Inte aktuellt att vara av med den/dem så länge då man ju snabbt blivit beroende.

 

Är det någon klok människa därute som har något bra förslag på lösning???

 

 

Ha de gött!

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Försök att lokalisera vilken av telefonerna som strular t ex genom att ringa till andra nät eller telefonnummer från båda av dem. Jag har en iPhone 3GS och har inte haft några problem hittills. Jag har Telia som operatör.

Hoppas detta hjälper lite i felsökningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Tack för svaret men jag var nog otydlig i min fråga. Båda telefonerna har samma problem och vi ringer ju till alla möjliga nät hela tiden. Det är alltså inte bara när vi pratar med varandra.

 

För min egen del har jag ganska bra koll då jag ringer mycket och i olika situationer och till olika operatörer. Det är ingen skillnad. Det strular med allt.

 

Ha de gött!

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...