Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig display (glaset) på 4s


Cigel

Rekommendera Poster

Tappade min 4s i marken medans jag cyklade, någon som vet priser & där det är billigast att laga? bor i Eskilstuna men skulle kunna åka till västerås om det finns nått billigt där.

 

Edit: Eller skulle man kunna byta skärmen själv? hur gör man med amoled osv? är det värt risken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på www.iphonereparation.se och ta kontakt med dom. En 4S har väl ingen Amoledskärm? LCD vad jag vet.... tydligen så tar dom 1599 :- för ett skärmbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tillägga att du inte kommer att få Apple original display! Sådana finns inte att få tag i tyvärr, man ska skruva isär den mesta delen av telefonen! Så det blir nog jobbigt att göra det själv! Lämna proffs är bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vän bytte sitt spruckna glas på sin 4a och det var verkligen inte original kvalitet på det som sattes dit efter repetitionen. Det vart repigt direkt! Så frågan är om det är värt att byta till det priset och den kvaliteten man får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du drulle (eller om det kan tänkas täckas av hemförsäkring) är det troligtvis smidigare och billigare att gå genom ditt försäkringsbolag. En självrisk på ~1500:- och du får den lagad av en auktoriserad apple-verkstad istället för att betala massa pengar för en icke-orginal display och dessutom bryta din garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har du drulle (eller om det kan tänkas täckas av hemförsäkring) är det troligtvis smidigare och billigare att gå genom ditt försäkringsbolag. En självrisk på ~1500:- och du får den lagad av en auktoriserad apple-verkstad istället för att betala massa pengar för en icke-orginal display och dessutom bryta din garanti.

 

Oh detta låter intressant! Ska se med morsan, hon har hand om försäkringarna!

 

Tack alla för alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

4s har retina liksom 4, även själva touchen är samma, det som apple har kronglat till är själva fästen...

Vi lagerför reservdelar för 4s och utför även reparation på dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...