Cracksoup Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Nu är läget såhär att jag har blivit enormt sugen på en iPad. Men jag lever på mitt studiebidrag så jag är ju inte jätte tät. Jag undrar om det skulle vara värt att köpa en begagnad iPad 1 från blocket, eller är det bara iPad 2 som gäller? Jag vänder mig speciellt till er som har testat både iPad 2 och ettan. Kan för övrigt säga att kamera i min iPad inte är ett måste, då jag redan har iPhone 4S, som jag dessutom kan dela 3G med så isåfall skulle det bli en wi fi modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakk89 Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Är också inne på att köpa iPad, så jag bevakar detta ämnet och hoppas många kommer med synpunkter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ion Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Den enda skillnaden som jag kan komma på är att ipad2 är lite snabbare. Jag tyckte inte det var så stor skillnad så jag köpteIpad1 och jag är jättenöjd och glad. Kamera i ipaden brydde jag mej inte om alls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cracksoup Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Det låter ju fantastiskt bra. Med tanke på att jag har starkare processor i min mobil kändes det lite konstigt att köpa en iPad 1, men det kanske inte gör något Har ju hört att grafiken ska vara bra mycket bättre i spel på tvåan med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ion Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 1321701259[/url]' post='1494275']När det gäller spel kan jag tänka mig att skillnaden är större, men jag har inte stött på något spel som inte går att spela på min etta (det är mest barnbarnet som använder den till spel, men han klagar inte) Infinity blade 2 skulle väl bara funka på ipad2? Om du ska spela mycket kanske tvåan är bättre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cracksoup Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Spel är ju inte det som ligger mest i fokus. Jag skulle ju använda den en hel del till skolarbete, just för att den är så lätt att ha med sig överallt. Det kanske är så att man ska vänta på att iPad 3 kommer ut så att jag kan få tag i en billig iPad 2 då istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trasigaklader Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Hej! Jag hade iPad 1 och var grymt nöjd med 1:an. Dock blev jag sugen på iPad 2 dels för design, samt enorma skillnaden när man spelar spel (enligt mig). Köpte 2:an och har inte ångrat mig sen dess. Kan känna igen det ni pratar om när det gäller att inte behöva en snabb processor eller liknande. Jag började använda iPad mer och mer vilket resulterade till att jag började att tänka på snabbheten, kamera med mera, då jag använder Skype och spelar mer på iPad. Jag skulle rekommendera iPad 2. Begagnad iPad 2 skiljer minimum 500, 1000 kr än iPad 1 begagnad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.