Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App som skickar text till annan app?


Rstattin

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag undrar om någon vet hur man gör en app som kan skicka text till en annan app :)? Min idé var att göra en app som jag och mina kompisar kan använda och jag vill gärna kunna ha en annan app som jag kan skriva in saker i och sedan ploppar det jag skrivit in i "min app" upp i kompisarnas app. Kan man göra så :)?

 

Kolla på bilderna nedan. Ungefär såhär jag menar: Om jag skriver in något i textfälten i "Min App" så kommer de sedan upp i "Kompisarnas App" när de trycker på uppdatera. Men det ska alltid vara den senaste texten som jag skrivit in som ska stå kvar i "Kompisarnas App".

Jag kanske är dålig på att förklara men jag blir glad över minsta lilla svar :)

 

Om inte det går så skulle jag vilja ha en och samma app men att det finns som en sida i appen där jag kan logga in med lösen och sedan skriva in ny info så alla andra ser den infon. Skulle nästan vara bättre med den idén :)

post-63755-090379000 1321657041_thumb.png

post-63755-017991400 1321657053_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går. Men informationen måste lagras på en webbserver.

 

Okej :) jag har en hemsida, men hur ska jag göra som? Är rätt så ny inom kodning och sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om det är just det här du vill ha, men det finns gruppchattsfunktion i WhatsApp t.ex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om det är just det här du vill ha, men det finns gruppchattsfunktion i WhatsApp t.ex...

 

Nä, de va inte riktigt de jag ville ha :P men tack ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...