Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsoft Exchange i iPad


Gäst

Rekommendera Poster

Hej

 

Sitter hemma hos min pappa och skall hjälpa honom med att installera mail i sin iPad.

Han har in iMac (ny) hemma och där är outlook installerat och allt funkar. Min första fråga är igentligen; Varför plockar

inte iTunes upp det kontot och överför det till iPaden? Jag kan inte ens klicka i "byt ut informationen på iPad mot information

på denna dator..." som det brukar stå i sync rutan. När jag istället försöker sätta upp hans konto direkt på paddan stöter jag

på patrull när jag skall för hand fylla i "server" namnet. Där står på förhand "server.bolag.se" men vilken server menas? Jag

har provat allt från Outlook inställningen? Inget funkar.

 

Help please please... jag skulle bli superglad om jag kunde hjälpa honom innan jag försvinner imorgon igen :)

 

tack

snake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Sitter hemma hos min pappa och skall hjälpa honom med att installera mail i sin iPad.

Han har in iMac (ny) hemma och där är outlook installerat och allt funkar. Min första fråga är igentligen; Varför plockar

inte iTunes upp det kontot och överför det till iPaden? Jag kan inte ens klicka i "byt ut informationen på iPad mot information

på denna dator..." som det brukar stå i sync rutan. När jag istället försöker sätta upp hans konto direkt på paddan stöter jag

på patrull när jag skall för hand fylla i "server" namnet. Där står på förhand "server.bolag.se" men vilken server menas? Jag

har provat allt från Outlook inställningen? Inget funkar.

 

Help please please... jag skulle bli superglad om jag kunde hjälpa honom innan jag försvinner imorgon igen :)

 

tack

snake

 

Ni kan inte utgå från inställningarna i Outlook eftersom det är Active sync inställningar på iPaden som gäller. Med "server" namnet är det förmodligen hans webmail-adress som gäller, exempelvis "webmail.domän.se" och domän-namn exempelvis "domän.local"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men jag fick ringa till Gbg's universitet och fråga vad servern hette. Inget som man kan gissa sig till genom pappas inställningar kan jag tyvärr säga. Nu funkar det i alla fall. Vase closed :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...