Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bilder och videoklipp

J4nus

Recommended Posts

Hejsan,

Jag funderar på att köpa en Apple TV till mina föräldrar till som önskar en smidig lösning att visa sitt iPhoto bibliotek på TV:n som är i ett annat rum.

Det jag funderar över är hur Photos i Apple TV hanterar event/album som har både bilder och videoklipp i sig. Videoklippen är .m4v med rätt inställningar för att kunna spelas upp på en Apple TV. Jag vet att man i iTunes kan ställa in "include video" när man fixar hemmadelningen till Apple TV, men jag är osäker hur det ser ut i praktiken på enheten.

- Kan man genom att starta ett bildspel få den att spela igenom bilderna och filmerna i följd (som det fungerar i iPhoto)?

- Kan man genom att välja den första bilden i eventet klicka sig vidare genom alla bilder och videoklipp och få klippen att spelas upp?

Mvh

J4nus

• 4 weeks later...

Ja det fungerar :-) alltså att starta ett bildspel i atv:n och foton och videor som ligger där spelas upp i den ordning de ligger.

Ja det fungerar :-) alltså att starta ett bildspel i atv:n och foton och videor som ligger där spelas upp i den ordning de ligger.

Är det verkligen möjligt? Jag har köpt mig en Apple TV nu men har inte lyckats få bildspelen att även spela upp filmer i eventet. Det går bra att klicka sig igenom bilderna och då kommer man även fram till videoklippen, fast då får man klicka igång klippen (plus att den måste buffra några sekunder).

Har dom fixat till senaste versionen så att det funkar i bildspel (jag kör 4.3 pga jailbreak), eller hur har du burit dig åt?

//J4nus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...