Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Råkade uppdatera, helt körd?

Ollieyo

Recommended Posts

OK, detta har hänt:

- Jag har en iPhone 3GS som är operatörslåst till Telenor.

- Jag flyttar till Berlin och går till en "telefonturk" på hörnet som låser upp den. Jag får Cydia på telefonen och är glad en kort stund.

- Går hem och är "lite dum i huvudet" så jag uppdaterar min telefon till iOS 5 i iTunes utan att läsa på innan.

- Telefonen går inte att starta, fastnar i "inställingsläge" dvs när man väljer land och språk och allt sånt precis i början.

- Får förklarat för mig hos "telefonturken" att jag är fucked.

- Spenderar en dag med att läsa på och laddar ner redsn0w och installerar Cydia igen och telefonen är igång igen och jag är glad en kort stund igen.

- Inser att telefonen inte hittar mitt simkort och gråter en skvätt och spenderar ännu en dag läsandes för att försöka förstå om jag är helt körd eller om det finns något jag kan göra.

Nå goda vänner, är jag helkörd eller finns det något som jag kan göra?

Jag har testat dettta:

http://www.ijailbrea...ios-5-baseband/ - men gissar att det är för sent?

Även testat detta:

http://www.ijailbrea...ltrasn0w-1-2-4/ - utan glädjande resultat.

Operativsystem installerat: iOS 5

Moderm Firmware: 06.15.00

Önskar jag kunde erbjuda något till persoen som kan hjälpa mig, för då hade jag gjort det. Men en öl bjuds det på om ni har vägarna förbi Berlin iaf.

Tack på förhand.

//Olof

Du ska inte ta och nedgradera den till iOS 4 igen då?

http://www.redmondpi...ow-to-tutorial/

Jag försöker förstå om jag har backat upp SHSH eller inte. När jag öppnar Cydia står det högst uppe: SHSH: iOS 4.1, betyder det att jag kan nedgradera till det operativsystemet eller är jag helt ute och cyklar?

Kan inte mycket om jailbreak. Men om du väl uppdaterat till en ny iOS version så får du ett nytt baseband. Då kan du inte låsa upp även om du nergraderar?

ring/kontakta telenor. om telefonen är över 12 månader gammal kan du ju låsa upp den på riktigt hos dem,

Kan inte mycket om jailbreak. Men om du väl uppdaterat till en ny iOS version så får du ett nytt baseband. Då kan du inte låsa upp även om du nergraderar?

Det är det jag har misstänkt. Så det betyder att jag inte kan göra något egentligen, förutom att köpa hårdvara då, för då spelar det ingen roll vad jag har för baseband eller? Eller kan jag byta baseband? Läst att om jag skaffar baseband för iPad så ska det gå att låsa upp, men det kanske bara är om jag inte redan fått nytt eller?

Jag har så där koll som ni märker så all hjälp är väldigt välkomnad.

Så går det när man inte vet vad man håller på med ;)

Finns ingen upplåsning för senaste basebandet så du får helt enkelt vänta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...