Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Time Capsule V3 & Time Machine

MacD2

Recommended Posts

Har en Time Capsule V3 och kör Time Machine. Hårddisken i min MBP 13" (mid 2010) är ju på 250 GB, men filen "MacBook_Pro.sparsebundle" ligger på över 530 GB. Då jag kört iMovie & iDvd en del så har jag ju skapat några DVD.img filer.

Dumt nog hade jag missat att ställa in i TimeMchine inställningarna att den inte skulle säkerhetskopiera mina DVD.img filer.

Varför blir inte "MacBook_Pro.sparsebundle" MINDRE när jag jag har tagit bort över 50 GB?

Time Machine är inte en synkronisering.

Eftersom Time Machine säkerhetskopierar och sparar filerna som finns på datorn så försvinner inte säkerhetskopierade filer när du raderar filer på datorn. Det är därför man kan gå bakåt i tiden och återskapa filer som ändrats eller raderats på datorn.

Time Machine är inte en synkronisering.

Eftersom Time Machine säkerhetskopierar och sparar filerna som finns på datorn så försvinner inte säkerhetskopierade filer när du raderar filer på datorn. Det är därför man kan gå bakåt i tiden och återskapa filer som ändrats eller raderats på datorn.

Jag har alltså gått in i säkerhetskopian och raderat 50 GB men säkerhetskopian blir inte mindre

Jag har alltså gått in i säkerhetskopian och raderat 50 GB men säkerhetskopian blir inte mindre

OK... Som jag förstår det så kan den här typen av skivavbild växa men inte krympa. Däremot bör du nog kunna fylla upp tomrummet innan skivavbilden börjar växa igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...