Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fläktarna rusar på min iMac

Karlenok

Recommended Posts

Min Imac har varit jättebra fram tills nu! för det låter hysteriskt från mina fläktar. har ingen aning vad jag ska göra

Starta aktivitetskontroll säkert något program som fastnat i vinkelvolten!

Min Imac har varit jättebra fram tills nu! för det låter hysteriskt från mina fläktar. har ingen aning vad jag ska göra

tydligen inte det som drar max på prossecor kraften är crome men har 92% overksam

har startad om den 3ggr men hjälper inte och försöker få igång hardware test men funkar ej så vet inte vad jag ska göra

Ladda ned iStat Pro och kolla vilken fläkt det är som snurrar så förbaskat!

Kanske en sensor, en kabel eller så har den fått flipp! HDn kanske är påväg och ge sig!

Men ladda hem iStat, kolla vilken fläkt, försök göra en SMART-sökning på datorn... Ta back up på allt och sen i värsta fall dags och lämna in den till  :)

Har du testat och återställa PRAM?

oj blev lite fel. men den högsta temperaturen i datorn är powersupply 2 som ligger på 43 grader

och fläcktarna står på

optical drive 2691 rpm

hard drive 3859 rpm

cpu fan 1945 rpm

uppenbarligen... Trodde först att han hade stoppat in en kyckling i sin VHS spelare och fick inte ut den...

pocahontas- ja det är så svårt XD

men detta är ingentin som kan skada datorn eller ta bort data? för har en del ganska viktiga dokument

PRAM raderar inte håddisken! Men har du viktiga dokument och annat nödvändigt på den så kanske du ska investera i en extern HD/ dra igång en Time Machine säkerhetskopiering?

Jag själv kör med 2stk 1tb WD som speglar varandra där jag har bilder osv på, en 500gb Seagate HD för allmänna saker och en SSD med program osv! Säkerhetskoiperar SSDn och 500gb's hårddisken varje timme till en extern disk! På så sätt så kommer jag knappast förlora någon data! Finns 500/1000gb's externa hårddiskar för bara några hundralappar!

(Har ju en Mac Pro så måste ju fylla upp den med HD's...)

dut tycks inte funka har ingen aning hom vad det är för jag kan varken få upp hardware testet eller detta. kan det vara tangentbordet som inte synkar när den är av? för annars är det nog dags att lämna in till apple

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...