Karlenok Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Min Imac har varit jättebra fram tills nu! för det låter hysteriskt från mina fläktar. har ingen aning vad jag ska göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newborn Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Starta aktivitetskontroll säkert något program som fastnat i vinkelvolten! Min Imac har varit jättebra fram tills nu! för det låter hysteriskt från mina fläktar. har ingen aning vad jag ska göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 tydligen inte det som drar max på prossecor kraften är crome men har 92% overksam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Testat och startat om den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 har startad om den 3ggr men hjälper inte och försöker få igång hardware test men funkar ej så vet inte vad jag ska göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 http://support.apple.com/kb/HT3964 Testa och fixa till SMCn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 har redan gjort det 2 ggr men kan det vara moderkortet som spökar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Ladda ned iStat Pro och kolla vilken fläkt det är som snurrar så förbaskat! Kanske en sensor, en kabel eller så har den fått flipp! HDn kanske är påväg och ge sig! Men ladda hem iStat, kolla vilken fläkt, försök göra en SMART-sökning på datorn... Ta back up på allt och sen i värsta fall dags och lämna in den till Har du testat och återställa PRAM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 ok men hur återställer man PRAM. och vad gör det för skillnad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 ok men hur återställer man PRAM. och vad gör det för skillnad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 det är vad den visar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 oj blev lite fel. men den högsta temperaturen i datorn är powersupply 2 som ligger på 43 grader och fläcktarna står på optical drive 2691 rpm hard drive 3859 rpm cpu fan 1945 rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 http://support.apple.com/kb/ht1379 HDn's fläkt är lite väl hög... kanske sensorn som har gått sönder då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Ska det vara så svårt att skriva en vettig RUBRIK https://forum.macworld.se/forum-72/announcement-4-taenk-paa-att-skriva-bra-rubriker/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 uppenbarligen... Trodde först att han hade stoppat in en kyckling i sin VHS spelare och fick inte ut den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 pocahontas- ja det är så svårt XD men detta är ingentin som kan skada datorn eller ta bort data? för har en del ganska viktiga dokument Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 PRAM raderar inte håddisken! Men har du viktiga dokument och annat nödvändigt på den så kanske du ska investera i en extern HD/ dra igång en Time Machine säkerhetskopiering? Jag själv kör med 2stk 1tb WD som speglar varandra där jag har bilder osv på, en 500gb Seagate HD för allmänna saker och en SSD med program osv! Säkerhetskoiperar SSDn och 500gb's hårddisken varje timme till en extern disk! På så sätt så kommer jag knappast förlora någon data! Finns 500/1000gb's externa hårddiskar för bara några hundralappar! (Har ju en Mac Pro så måste ju fylla upp den med HD's...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlenok Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 dut tycks inte funka har ingen aning hom vad det är för jag kan varken få upp hardware testet eller detta. kan det vara tangentbordet som inte synkar när den är av? för annars är det nog dags att lämna in till apple Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.