Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacMini


markuslagerwall

Rekommendera Poster

Om jag köper minin i USA, vilka nackdelar råkar jag då ut för?

 

 

Du måste skicka den till USA om den går sönder och du vill ha det på garantin. Bara världsomspännande sådan på bärbart och iPod.

Ok, Men om jag nu tror på Mac-kvalién och tar risken. Kan jag då få några problem eller nackdelar med den programvaran som levereras med datorn från USA?

Kolla vilken programvara som följer med, både från svenska och amerikanska apple

 

Är det något som skiljer, ser du det. Möjligtvis får du något program på engelska, om det inte har stöd för "översättningen", som finns i systemet, och de flesta av programen. Men, jag tror inte att du skulle fått det på svenska, av svenska apple heller isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 233
  • Created
  • Senaste svar

Välkommen till forumet iMan! :) Men till vad syftade du............ ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det verkligen vara något som måste väck så kan man alltid kontakta en moderator så brukar det lösa sig.

jojo men det är väl lite onödigt att besvära er med grejer såfort man skriver något som var helt fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan förstå de som får ett högre pris än andra europaländer men apple måste väl sätta ett pris och hålla sig till det oavsett valutor.

 

Jag tillhör inte de som gnäller men visst kunde det varit billigare med tanke på vad vi har för inkomster jämfört med både danmark och norge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet md reklam är inte i första hand att få eventuella kunder att tro att en produkt är bättre än andra, utan att informera kunden om att den produkten faktiskt finns.

Kan diskuteras, det yttersta målet är väl att få kunden att tro att den måste ha produkten… -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste ni om uppropet att "Minimac kostar alldeles för mycket"

Tänker ni skriva på eller tycker ni att de är ute å cyklar? Jag tycker att det gnälls för mycket!!! <_<

Tycker x-tra minne kostar för mycket, det blir ett stort prisskutt mellan 512 mb och 1 gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bygga ut eftersom med mer minne bluetooth o s v ? Jag tycker annars att det kan kännas någoyt dyrt om man vill ha bluetooth, airport lite mer minne större hårddisk o s v. Kan tycka att det då är lika bra att köpa iMac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Om det klagas på priset kanske de vill kompensera det och skicka med mer RAM, istället för att sänka priset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Har faktiskt varit sugen på en Cube ett tag nu.

Självklart får man mer för pengarna om man köper minin, men Cuben är kult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat ett tag nu och kommit fram till att Mac Mini inte är ett alternativ för mig. hade de gjort den mera cube-lik, så visst! Men nu är det bara en ytterst anonym, halvsvag låtsasshuffle :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bygga ut  eftersom med mer minne bluetooth o s v ? Jag tycker annars att det kan kännas någoyt dyrt om man vill ha bluetooth, airport lite mer minne större hårddisk o s v. Kan tycka att det då är lika bra att köpa iMac

Om du redan har en Mac så ska du självfallet köpa en iMac G5 istället, såvida du inte planerar att använda Mac mini för något speciellt ändmål, såsom webserver/brandvägg/hobby-cluster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera står det på apple store att "Uppgradering av minnet skall göras av en av Apple auktoriserad servicekonsult.". På amerikanska Apple Store står det numera att minnet "måste" bytas av auktoriserad personal, tidigare har detta endast varit en rekomendation. Dessutom står det att datorn har en linjeingång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Mini är nog inte avsedd för oss "Mac proffs", ren surfdator tycker jag.

Finns ju inga möjligheter att bygga ut den.

Om man nu inte vill göra våld på den och byta minne efter köpet.

Och sen stå där med ett 256Mb minne. OK , man kan sälja det.

 

Nej man får beställa den med minst 512MB om den ska fungera hyfsat...

1 GB ram blir för dyrt att köpa från Apple.....

 

Skulle jag vara lite elak skulle jag säga att det är en "tjejdator" :angel:

Inget för de tuffa grabbarna....

 

Nu åker jag på däng (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Med inbyggd blåtand och airport är det en perfekt maskin att koppla till sin eventuella plasma.

Självklart är det en nöjesmaskin... Men vad gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du redan har en Mac så ska du självfallet köpa en iMac G5 istället, såvida du inte planerar att använda Mac mini för något speciellt ändmål, såsom webserver/brandvägg/hobby-cluster

Tanken var att mina "pc chattande" flickor skulle få en. Kanske är rätt tänkt eftersom det, enligt vissa, är en tjej dator :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac-minin kvaddar begagnatmarknaden................................... vem vill köpa en beggad iMac G3/G4 till höga priser när man kan få en ny Minimac billigt....!! :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter tydligen en Seagate 5400 RPM-disk i den mindre minimacen medan det sitter en 4200-varvare från Hitachi i den större, dock är det bara 2 MB bufferminne i Seagatedisken jämfört med 8 MB i Hitachin vilket torde jämna ut skillnaderna en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär.. Nu har jag varit och spanat in MacMini IRL för första gången.. Den är gryymt snygg och knäpptyst. :)

 

Köp! Köp! Köp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...