PCGuiden Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Hej har en Canon MP 600R skrivare som jag förut fick att fungera trådlöst .... Men med min mac verkar det stenkört..... Vad skall jag göra/gå tillväga??? Fick ut en Network Configuration Page från skrivaren... Finns det något jag kan använda där.... Tror jag ser något fel Signalstrength och link Quality är på 0% så skall det väl inte vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Ja du borde ju rimligtvis se till att skrivaren är ansluten till nätverket först. Din sista mening lutar åt att så inte är fallet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Jag har nu dragit en nätverkskabel mellan Skrivaren och routern.... Kan jag söka efter skrivaren trådlöst via routern ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Jag har nu dragit en nätverkskabel mellan Skrivaren och routern.... Kan jag söka efter skrivaren trådlöst via routern ? Är skrivaren ansluten och konfigurerad så den får en IP-adress i nätverket ska du kunna komma åt den via en dator som är ansluten trådlöst till samma nätverk. Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 enligt network config page så har jag en TCP/IP adress Vart ser jag att den är installerad??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 enligt network config page så har jag en TCP/IP adress Vart ser jag att den är installerad??? Installerad? På Macen? Systeminställningar->Skrivare och skanner Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Undrar vad jag skall skriva i fältet plats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Undrar vad jag skall skriva i fältet plats Beror helt på var du är i inställningar. Finns flera flikar för olika anslutningar, Förval, Fax, IP, Windows. De två första faller bort, så du bör vara under IP eller Windows och gröta. Sedan vet inte jag hur man bör ställa in just din skrivare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 ip tycker jag det borde vara Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Du kanske borde kolla denna länk, samt manualen. http://software.canon-europe.com/products/0010397.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Tryck på '+' för att lägga till skrivaren, om skrivaren är sökbar i nätverket så ska den komma upp automatiskt. Sen väljer man den och så installeras drivrutiner automatiskt. Så var det för mig när jag var ute på jobb och de hade en HP uppkopplad trådlöst. Min Mac hittade skrivaren direkt och sen var det bara Ok på det så var det bara att skriva ut sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryagolf Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Lägg ner, det finns idag ingen mjukvara från Canon som funkar till Mac. Jag har försökt i 4 månader nu och det enda jag kommit fram till är att Canons support är inkompetent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.