Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Föra över iPhones MobileSync mapp till extern hårddisk?

halfwaycrook

Recommended Posts

Hello MacWorld!

Fick tillbaka min MBP late 09' igår efter att ha varit utan den i 7 månader pga av en efterfest som slutade med ett krashat logikkort och hårddisk.

Har nu uppgraderat den till 8 Gb RAM och en SSD disk på 90 GB, har även köpt två externa hårddiskar, en USB 500 gb samt en 750 gb firewire.

Har efter en dags användning märkt att 90 GB är till och med mindre utrymme än jag någonsin hade räknat med. Endast 33 gb uttrymme kvar, trots att jag inte börjat lägga till filer på datorn. Har installerat Final Cut och lite Adobe paket men har via DaisyDisk lokaliserat att det som tar upp mest plats är min MobileSync mapp ( ca 20 gb).

Om jag inte är helt ute och cyklar så är MobileSync mappen min iPhone mapp, dvs säkerhetskopia och back-ups av min 32gb iPhone 4 som jag syncat med Macen?

Jag skulle vilja flytta hela denna mappen till en av mina externa hårddiskar. Har googlat runt och letat efter hur jag ska gå tillväga utan lycka.

Borde jag säkerhetskopiera om hela iPhone till den en av de externa hårddiskarna istället? Och isf, hur gör jag det?

Vill ogärna bara flytta över MobileSync mappen till den externa och radera den från min interna SSD-disk.

Känns som det kommer röra till det ordentligt för iTunes och för synkronisering med iPhonen?

Jobbar mycket med film och iaf 50 gb internt hårddisk uttrymme att jobba med är viktigt för mig.

Tacksam för svar

Mvh

Johan

Tror man gör såhär...

Kopiera över mappen iTunes under musik dit du vill ha den, håll sen in alt-tangenten och starta iTunes. Sök upp det nya stället och allt är flyttat o klart.

När allt fungerar kan du radera mappen iTunes på SSD'n.

Tror man gör såhär...

Kopiera över mappen iTunes under musik dit du vill ha den, håll sen in alt-tangenten och starta iTunes. Sök upp det nya stället och allt är flyttat o klart.

När allt fungerar kan du radera mappen iTunes på SSD'n.

Hoppades också att det skulle vara så enkelt. Men MobileSync mappen ligger ju inte i iTunes mappen, utan i en separat mapp.

Därför spelar det ju ingen roll om jag flyttar över iTunes mappen (Tar bara upp 600 mb utrymme)?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...