Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WhiteD00r på äldre iPhone/iPod touch


netmanswe

Rekommendera Poster

Hej,

 

Ville bara slå ett slag för Whited00rs firmware för äldre iPhones (2G & 3G) och iPod touch (1G & 2G). Länk till Whited00r

 

Senaste releasen, version 5, ger många av de funktioner som iOS 4 och 5 har introducerat. iCloud är en av funktionerna som inte finns med, men annars får du bakgrunder, mappar, multitasking, mms och tethering - och en annan viktig sak - batteritid.

 

Använder just nu en iPhone 2G (4 år gammal) och en 3GS (18 månader gammal), 2G med Whited00r 5.0 RC och 3GS har iOS 5.0.1, parallellt.

 

2G är just nu min huvudtelefon med Bluetooth aktivt och lyssnar på musik i trådburet headset. Kollar ett Exchange konto, Facebook och Twitter samt ringer via BT headset.

 

3GS kollar ett Exchange konto, iCloud, ett IMAP konto, Facebook och Twitter. Bluetooth avstängt. I övrigt inte aktiv.

 

Efter att ha lyft telefonerna från laddaren samtidigt för sex timmar sedan har 2G:n 85% batteri kvar, 3GS 85% batteri kvar. Skillnaden är att 2G har använts en hel del mer än 3GS luren...

 

Visserligen kör 2G bara EDGE nät medan 3GS kör 3G - å andra sidan är 2G dubbelt så gammal och efter fyra år borde batteriet vara rätt slitet...

 

Just saying...

 

Bara för att det är nytt är det ju inte säkert att det är bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är WhiteD00r? kan säkert googla men är säkert fler än jag som undrar. Älskar den första iPhonen :) tyvärr så får jag inte igång min :( tror batteriet är helt kört

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är WhiteD00r? kan säkert googla men är säkert fler än jag som undrar. Älskar den första iPhonen :) tyvärr så får jag inte igång min :( tror batteriet är helt kört

 

Du hittar länken i mitt första inlägg eller på http://www.whited00r.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...