Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte installera pkg-fil

glennard

Recommended Posts

Är Mac-användare sedan 1 månad och har mycket att lära mig....

Har köpt ett externt ljudkort Fast Track från M-audio och har laddat ner drivrutin från hemsidan för att få det senaste, allt enligt manualen. Lärde mig så småningom lite om skivavbilder och dmg-filer men jag får ändå inte till det. Den nedladdade/hämtade filen visar sig alltså som en .dmg, När jag dubbelklickar på den visar sig en installer och en uninstaller. Installeraren är en pkg-fil och när jag klickar på den startar hela installationsprocessen med vill du godkänna blabla och alltihop är över på ett nafs. Efter den obligatoriska omstarten letar jag efter programmet i programmappen men INGENTING HAR HÄNT. Inget program har blivit installerat

Vad är fel?

Om jag har förstått det hela rätt så har du laddat ner en *drivrutin* och sen hittar du inte *programmet* i mappen program?

Men en drivrutin och ett program är två olika saker. En drivrutin är en fil som talar om för program hur de snackar med en viss enhet, det är inte programmet i sig självt. Så om du bara har installerat en drivrutin så ska du inte hitta ett program bara så där.

Däremot ska enheten fungera i de olika program du har tänkt använda med enheten.

Med ljudenheten så ska du ha fått med programmet Pro Tools SE, och det programmet ska då använda drivrutinen du har laddat ner. Har du installerat Pro Tools från skivorna som följde med enheten? Fungerar det inte?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...