Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ipad 2 skärmupplösning


Tobias.malm628

Rekommendera Poster

Tobias.malm628

Jag använder för tillfället en Iphone 4 och är extremt nöjd med den, mycket på grund av dess otroliga skärmupplösning. Helt fantastisk! Nu är det såhär att jag skarpt funderar på att även skaffa mig en ipad 2 men är skeptisk då skärmen inte håller samma kvalitet som sin kusin.

 

Jag har även tidigare haft en iphone 3GS och märkte en enorm skillnad då jag bytte upp mig och vill verkligen inte gå tillbaka till en skärm som är markant sämre. Är det så att jag som är van vid min mobils skärmupplösning kommer att bli chockad och besviken eller är ipad 2 fortfarande värd att satsa på? Eller är skillnaden rent utav alldeles för liten för att lägga någon uppmärksamhet på? Någon som har varit liknande sits?

 

Tack på förhand, mvh. Tobias.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barbapappa_86

Tror att du själv kan svara på den frågan. Kan dock bli lite jobbigt om du använder många appar som inte är anpassade till iPad. Personligen så skulle jag vilja ha en bättre skärm, lite av anledningen till att jag inte äger en iPad idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att jag stör mig på skillnaden i upplösning på skärmarna. Visst ibland kan man märka att paddan inte är lika bra men i det stora hela så tycker jag att min ipad2 är värd varenda krona. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 4S och visst är skillnaden stor mellan den och iPad 2. iPad känns inte alls lika skarp i skärmen. Om skärmupplösningen är så viktig för dig tycker jag att du ska vänta på iPad 3. Den lär ha bra mycket bättre upplösning, förmodligen i klass med iPhone 4S. Tänk dig en retina fast i 9,7 tum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

jag kan konstatera att skärpan på bilder i ipad 2 håller hög klass så länge bilderna inte

behöver skalas om

post-154-090357000 1332785990_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...