erdu Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Hej, jag fattar inget! På min iphone har jag på min kalender följande kalendrar: iCloud: Hem Hem Arbete Arbete Kalender Kalender Exchange kontot från jobbet: Calender Kalender Varför är det så, och hur tar man bort dubletter. Jag vill att allt jag skriver in i kalender på iphone hamnar i molnet och helst syns på min PC på jobbet. HJÄLP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 1. Om du synkar iPhone med iTunes så får du dubletter av kalendrar så du måste stänga av kalendersynken i iTunes. (synkar du både med iTunes och iCloud så synkar du alltså två gånger och då blir det dubbelt). 2. Icloud kan inte synka Exchange-kalendrar. Icloud och Exchange kan alltså inte kommunicera. Om du vill se din iCloud-kalender på din PC på jobbet så får du installera iCloud i din PC på jobbet och där koppla in Outlook på iCloud. Elller så kör du som nu att du har Exchange-kalender i iPhone och det du lägger in i Exchange på iPhone hamnar ju i Exchange på jobbet (men det hamnar inte på iCloud). Iclouds kalender är kompatibel med standarden CalDav. Exchange kör ett helt eget sätt. De snackar alltså olika språk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 För att installera iCloud på jobbet behöver du ladda ner iClouds inställningspanel från Apples hemsidan. Den fungerar för Vista och Windows 7, finns ej till äldre Windows. Då kan du ställa in Outlook för iCloud och synk av kalender, kontakter och mejl via iCloud. Observera - du får inte in Exchange i detta, utan det är en separat lösning utan Exchange (för iCloud och Exchange kan inte prata med varandra). http://www.apple.com/icloud/setup/pc.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.