Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto vill inte jobba med HTC


SFL

Rekommendera Poster

När jag kopplar min HTC till min Macbook Pro så öppnas iPhoto som det ska men det står att det inte finns några bilder att importera?! Och jag har bilder på telefonen.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

 

Frågade i min förra tråd men skapade en ny då jag inte fick svar där och den handlar egentligen om någonting annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphoto vet inte var bilderna hittas på Android-telefoner, därför hittar den inga biler.

Du behöver ett extra program för att synka från Android till Mac så att iPhoto kan läsa bilderna.

Ett sådant program är DoubleTwist.

http://doubletwist.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, som jag har uppfattat det så funkar det ju hos vissa? Läste nånstans att iPhoto hanterar luren som en kamera då och ska hitta bilderna. Och glömde skriva i mitt förra inlägg att jag har dessutom installerat ett liknande program som heter Salling Media Sync.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men funkar inte Sailing Media Sync då för bilderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan göra är att synka bilderna i iPhoto med telefonen, alltså föra över bilder från macen till telen. Kan inte se bilderna från telefonen nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan se dom om jag går in på SD-kortet i Finder, menade att jag inte kan se dom i iPhoto eller Sync programmet...

Men jag vill ju att det ska funka med iPhoto då jag har läst att det går för andra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du öppnar Bildinsamling vad händer?

 

Om du kan se bilderna i Finder så är det ju bara att markera bilderna och "droppa" dem på iPhoto så är det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte med bildinsamling heller! Jo precis jag får väl göra så, man kan ju importera dom till iPhoto också. Men det är alltså så att iPhoto inte hittar bilderna i Android? iPhoto öppnas alltså bara för att Macen känner av att det är en kamera där eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Sailing Media Sync inte kan synka bilder från telefonen till datorn så är det ett värdelöst program.

Double Twist synkar åt båda hållen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ja du för mig så är Double Twist ett dåligt program då jag inte ens kan synka mina playlists på iTunes med det :P Inte heller foton. Men kan iaf synka musiken felfritt från Salling programmet! Riktigt jävla skumt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...