Jump to content
Just nu i M3-nätverket

min "skickat" folder i Mail har försvunnit

cmm

Recommended Posts

Har ett väldigt märkligt problem,

av någon anledning har en av mina "skickat" folders i Mail försvunnit. ingen aning om var, inga inställningar är ändrade och i inställningar så är det markerat att breven ska sparas i den mappen. Det går heller inte att skapa en ny mapp som heter "skickat" i den aktuella brevlådan för då kommer det upp en meddelande att en sådan mapp redan existerar. men jag hittar den inte! Vart har den försvunnit och hur får jag tillbaks den???

Tack för hjälp!!

Om du använder Apple Mail och Lion så kan du klicka på "Visa" längst uppe till vänster om Inkorg - ser du en Skickat-mapp där? - och i skickat-mappen ska ligga dina konton som du har anslutet.

Jag har 4 mailkonton anslutna. Den saknade "skickat" foldern är den enda foldern som jag inte kan hitta. Samma konto har inkorg, utkast, skräp osv. Den saknas bara under "skickat", ytterst märkligt.

korsordsmakarn

Har du kollat om det finns en mapp "Sent Messages.mbox" i det aktuella mailkontots mapp? Om inte kan den ju ha råkat bli flyttad. Kontots mapp hittar du i (hemmapp)>Bibliotek>Mail.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...